Tereza Horáková

Proč mě google nevidí?

Toť otázka mnoha vlastníků malých e-shopů, webových stránek i blogů. Jestli se zobrazíte na předních příčkách vyhledávání často rozhoduje o tom, zda u vás zákazník nakoupí či jestli vaši stránku třeba jen navštíví. Není tedy divu, že by každý chtěl být co nejvýše.

Jak to ale udělat?

Co všechno ovlivňuje umístění webové stránky ve vyhledávačích?

Musíte za pozici ve vyhledávání dokonce něco platit?

Na první pohled možná naprosto jasná věc, ale už na ten druhý zjistíte, že jednoduché řešení neexistuje. Vyhledávač Google se snaží zobrazit uživatelům co nejrelevantnější odpověď na jejich otázku. Používá k tomu složité algoritmy, které prochází jednotlivé weby a vyhodnocují, jak kvalitní je jejich obsah a zda ji má návštěvníkovi ukázat.

Vyhledávání na Google - INNOIT blog

 

 

 

Opravdu váš web Google “nevidí”?

Může se stát, že vaše stránka ve vyhledávání skutečně chybí.

Děje se tomu však jen velmi ojediněle. Lidé se často domnívají, že na Googlu nejsou, přičemž se jejich stránka ve výsledcích vyhledávání pouze zobrazuje velmi nízko, nebo na dalších stránkách. Může být také vynechána kvůli specifickým okolnostem vyhledávání (uživatel například stránku hledá na mobilním zařízení, ale stránka funguje pouze na počítačích).

Postup ověření, zda stránka v indexu chybí dle oficiálních informací od společnosti Google:

  1. Vypněte bezpečné vyhledávání, které vám výsledky z vyhledavače může filtrovat.
  2. Vyhledejte na Google svůj web nebo stránku:

    Chybějící web: Vyhledejte web pomocí syntaxe site:název_domény.
    Příklad vyhledávacího dotazu: site:example.com

    Chybějící stránka: Proveďte vyhledávání na webu pomocí syntaxe site:url_stránky.
    Příklad vyhledávacího dotazu: site:example.com/chovatelskepotreby/krecci 

  3. Pokud se zobrazí výsledky, web nebo stránka jsou zaznamenány v indexu vyhledávače.

 

Váš web se ve vyhledávání zobrazuje velmi nízko

Umístění webové stránky ve vyhledávačích závisí na mnoha faktorech souhrnně nazývaných SEO.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) často spočívá v mnoha drobných úpravách. Tyto úpravy nakonec tvoří celý soubor opatření, díky kterým se lze ve vyhledávání posunout na přední příčky. Jak lze zvýšit pozici stránky ve vyhledávání jsme podrobně popsali v článku SEO - ONPAGE a OFFPAGE faktory. Pokud se budete řídit těmito tipy, zvýšíte šanci, že se vaše webová stránka zobrazí mezi těmi nejlepšími výsledky vyhledávání.

Je však třeba mít na paměti, že než se vaše stránka začne zobrazovat na vyšších pozicích to může trvat nějakou dobu - často několik týdnů nebo měsíců. Je třeba být trpělivý a průběžně SEO vylepšovat.

 

SEO není jednorázová záležitost

Je důležité pravidelně analyzovat výkon celého webu a následně ho optimalizovat.

 

 

 

 

Placená reklama

Pokud chcete být na nejvyšší příčce ve vyhledávání Google, zadarmo to rozhodně nebude. První příčky vyhledávání jsou vyhrazeny pro inzerenty, kteří pomocí služby Google Ads za svou pozici platí. Poznáte je na první pohled. Jsou vždy označeny štítkem "Sponzorováno".

Cena za takovou reklamu není vždy stejná. Cena za proklik (CPC) se pohybuje v rozmezí od několika korun až po několik stovek korun, v závislosti na ochotě vaší konkurence platit za vyhledávání na konkrétní klíčová slova. Obecně platí, že konkurenceschopnější klíčová slova jsou dražší. Například pro klíčové slovo "auto" může být cena za proklik i několik set korun, zatímco pro klíčové slovo "sedlo" může být cena za proklik jen několik korun. Ceny za proklik se neustále pohybují a proto je třeba pečlivě sledovat situaci na vašem segmentu trhu.  Můžete si nastavit maximální cenu za proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Pokud někdo klikne na vaši reklamu a cena za proklik nepřesáhne vaši maximální cenu, zaplatíte pouze tuto částku. Nastavení vaší strategie záleží tedy především na vašem rozpočtu na reklamu.

Placené zobrazení na předních příčkách může být ale mnohdy vnímáno jako méně důvěryhodné než organické výsledky.

 

 

 

Shrnutí:

I když se může na první pohled zdát, že váš web Google nevidí, ve skutečnosti jen velmi málo webů není u Google indexováno. Většinou je jednoduše ve výsledcích vyhledávání zařazen velmi nízko. Jeho pozici ovlivňuje mnoho faktorů, které lze velmi snadno upravit - jedná se o takzvané SEO  - optimalizaci pro vyhledávače.

Kdykoliv vkládáte na web nový obsah, myslete na to, aby byl opravdu obsahově kvalitní i správně nakódovaný podle moderních webových standardů. Společnost Google neustále zdokonaluje své algoritmy, včetně propojení s AI, které dokáží rozpoznat web “psaný pro lidi”.

 

 

Nevíte si s optimalizací webu rady?

Chcete se umisťovat na předních příčkách vyhledávání?

Kontaktujte nás >

Uděláme vše proto, aby byl váš web úspěšný.

 

 

Zdroj:

google.com