Judita Kabzanová

Jak nastavit vánoční reklamy v Google Ads

Lidé v tomto období nakupují, hodně slaví a vůbec jsou naměkko. Je to tedy příležitost, jak snadno vzbudit nějakou emoci a komunikovat ji o své značce. I takto lze úspěšně budovat lovebrand

Marketingové průzkumy ukazují, že šťastný zákazník nakupuje více.

V předvánočním čase je zvýšená poptávka po široké škále zboží, ať už se jedná o jídlo, kosmetiku, hračky, dekorace…
O vánocích se prodává zkrátka vše!

Pokud tedy nabídnete pozitivní emoce ve spojení s vaším brandem, jste na cestě k úspěchu.

Nakupující lidé jsou navíc v určité časové tísni, protože Štědrý den se neúprosně blíží, což urychluje jejich rozhodovací proces a vede k dřívějšímu a často impulzivnímu nákupu.

Vánoční reklamy - INNOIT blog

 

Pro úspěšné vánoční prodeje

  • Začněte s kampaněmi včas - záleží na typu vašeho obchodu/produktu. Někteří obchodníci začínají své přípravy už v srpnu.
  • Miřte na to správné publikum. Nezapoměňte že na Vánoce mohou vaše produkty kupovat i zákazníci, kteří je bežně nekupují - nyní je ale kupují pro někoho jako dárek!
  • Investujte do propagace. Vaše konkurence do ní totiž investuje taky. To má za následek vyšší cenu za reklamní prostor, ale bez propagace zkrátka nebudete vidět.

Chci začít vánoční kampaň > 

 

Každá vánoční kampaň má tak velký potenciál přilákat nové zákazníky, kteří si mohou váš produkt oblíbit a následně ho kupovat i mimo sváteční sezónu. Je to také nejlepší čas pro představení vašich nových produktů, protože každý chce svý vánočním darem zaujmout a novinka vždy překvapí.

Ale pozor! Vyšší poptávka po vašich službách bude mít za následek zvýšený provoz na všem webu, e-shopu, sociálních sítích a samozřejmě i v kamenné prodejně, kanceláři nebo skladu. Připravte se na to, že pokud budou vaše vánoční kampaně úspěšné, čekají vás dlouhé pracovní hodiny, abyste uspokojili potřeby všech svých zákazníků.

 

Správně nastavené PPC reklamy mohou být jedním ze způsobů, jak přilákat nové zákazníky i oslovit ty stávající.

Zrevidujte v předvánočním čase své kampaně a připravte se na pořádnou jízdu.

1. Klíčová slova
2. Vánoční atmosféra
3. Přesné cílení
4. Personalizujte
5. Vánoční podklady pro reklamy
6. Zákaznická péče
7. Rozdávejte dárky

1. Klíčová slova
Zjistěte, co se vyhledává.

Udělejte si mikroanalýzu vyhledávanosti vašich relevantních klíčových slov a zjistěte, jaká klíčová slova a fráze z vašeho oboru jsou v předvánočním období nejvíce hledaná. Seřaďte je a nejvíce vyhledávané výrazy používejte v kampaních.

2. Vánoční atmosféra
Použitím vhodných frází a vizuálů vyvolejte emoce.

Používejte relevantní hashtagy, klíčová slova a fráze, které zohledňují vánoční tematiku ve spojení s vaší službou nebo produktem. Snažte se svou komunikací vyvolat pozitivní emoce

3. Přesné cílení
Zaujměte své publikum.

Rozdělte své kampaně na více reklamních sestav, které budete cílit na různá publika a různá klíčová slova. Tak budete zobrazovat uživatelům vyhledavače vždy to, co je nejvíce zajímá. 

4. Personalizujte
Využijte data o svých zákaznících.

Čím větší remarketingové publikum, tím lépe! Využijte data, která o svých zákaznících máte, pro personalizované nabídky podle věku, pohlaví, nebo typu zboží, které u vás nakupuje.
Sestavte různé seznamy uživatelů podle jejich zájmu a nabízejte jim relevantní reklamní sestavy,
Využijte remarketing například ve formě bannerů nebo responzivních videoreklam

5. Vánoční podklady
Vyzdobte své reklamní sestavy.

Vytvořte si textové a obrazové podklady pro responzivní reklamy s vánoční tematikou, které můžete nechat zobrazovat jen v určitém časovém období.
Tyto podklady můžete využívat opakovaně každou sezónu a jen je doplňovat o aktuální marketingová sdělení.
Nezapomeňte také pravidelně vyhodnocovat, které podklady jsou nejvíce proklikávány a na které navazuje nejvíce konverzí.

6. Zákaznická péče
Buďte svým zákazníkům nablízku.

Kvalitní zákaznická péče je vždy důležitá, ale v adventním období to platí dvojnásob - buďte připraveni na dotazy vašich klientů. Vaši zákazníci mohou být ve stresu a vy je musíte uklidnit a nasměrovat k bezproblémovému a opakovanému nákupu.

7. Rozdávejte dárky
Vánoce jsou přece svátky štědrosti!

Rozdávejte dárky ke všem nákupům, Mohou to být slevové poukázky, kódy, nebo věcné dary - prostě něco navíc oproti vaší konkurenci.
Tyto slevové akce a kódy si můžete jednoduše nastavit a časově omezit jejich zobrazování v podkladech pro responzivní reklamy. 

 
 

Shrnutí

Vánoce jsou nejdůležitějšími svátky v roce pro každého obchodníka. Jednou z možností, jak podpořit prodeje osvědčených produktů i jak představit novinky na trhu, jsou PPC reklamní systémy. Nezapomeňte optimalizovat své vánoční kampaně a připravit se tak na rušný závěr roku. 

 

Ztrácíte se v tom množství informací?

Chtěli byste také svou vánoční kampaň, ale nezbývá vám čas?

Nezoufejte, pomůžeme vám. Kontaktujte nás a společně už něco vymyslíme.

Kontaktujte nás >

Jsme tu pro vás!

 

Zdroje:

ads.google.com
www.kontentino.com
forbes.com