Tereza Horáková

Jak vylepšit váš web

Tvorbou webu práce nekončí!

Pokud chcete, aby váš web byl úspěšný a prodával, je potřeba se o něj neustále starat.

Aby i na vracejícího se návštěvníka čekalo vždy něco nového. O tom proč je to důležité jsme již psali v předchozím článku.

Sepsali jsme několik jednoduchých tipů jak na to, aby váš web byl ještě lepší, návštěvníkům se u vás líbilo a rádi se vraceli.

  • Co můžete udělat proto, aby váš web byl stále atraktivní a prodával?
  • Jak se odlišit od konkurence?

K úspěchu vám pomohou i zdánlivé drobnosti.

Blog INNOIT - INNOIT

 

 

Neusněte na vavřínech, online svět se neustále vyvíjí

Aktualizujte svou grafiku i texty

Bannery
Favicon
404 error stránka
Nadpisy
Popis produktů
Relevantní fotografie

Bannery
Měňte pravidelně bannery

Bannery se umisťují na psychologicky nejvýhodnější místa na webu.

Jeden jediný pohled na zajímavý banner má schopnost velmi rychle vizuálně upoutat pozornost čtenáře a přimět ho k akci.

Favicon
Přidejte zapamatovatelný favicon

Malá ikonka webu, která se zobrazuje v horní liště prohlížeče, napomáhá k zapamatovatelnosti vašeho brandingu.

404 error stránka
Vytvořte si parádní 404

​Z nenalezené stránky můžete vytěžit mnoho. Strohému textu “page not found” už odzvonilo.

Místo něj se přímo nabízí vymyslet vtipný text, přidat skvělou grafiku a především odkaz, který návštěvníka vrátí zpět na funkční stránku webu. Některé kreativně pojaté 404 error stránky jsme shrnuli v článku 404 error, který neděsí vzhledem.

Nadpisy
Zaměřte se na nadpisy

Tak jako titulek na hlavní straně novin i nadpisy na vaší hlavní stránce musí být přitažlivé, jasné a k věci.

Pomohou vašim zákazníkům zjistit, zda jsou na vaší stránce správně. Nadpisy by neměly prozradit pointu článku, ale seznámit čtenáře s obsaženými informacemi v článku a navnadit ho k otevření odkazu.

Popis produktů
Máte poutavé popisy?

Doplňte ke svým produktům opravdu srozumitelný a aktuální popis
Nespoléhejte pouze na obecný popis od výrobce. I tímto detailem se můžete odlišit od konkurence. Zamyslete se tedy, co zákazníka opravdu zajímá, pokud chce daný produkt koupit? Nezapomeňte text správně naformátovat, aby byl čitelný a dobře se četl.

Jeden příklad za všechny: dětské boty
Rozhodnete-li se ke koupi dětských bot on-line, nezajímá vás pouze jejich velikost na délku, ale také jejich šířka, výška nártu, druh opatku, ohebnost podrážky... Pokud navíc vytvoříte filtry, které zákazníkům pomohou vyfiltrovat botu přesně podle požadavků, které na ni mají, budou vás milovat! Ušetří tím totiž obrovské množství svého času a nervů, vhodný produkt koupí a rádi se zase vrátí.

Relevantní fotografie
Přidejte více relevantních fotografií

Pokud si zákazník nemůže zboží osahat a prohlédnout na vlastní oči, je důležité nabídnout mu dostatek relevantních fotografií, aby si udělal jasnou představu o produktu. Detailní fotografie také napomáhají k prodeji produktu. Při vkládání obrázků nezapomínejte na alternativní texty.

 
 

 

Testujte, testujte, testujte...

K testování můžete využít například bezplatnou službu od společnosti Google - Google Search Console - více jsme napsali v článku Seznamte se s GSC.

Nejen data potřebují testovat - otestujte si uživatelskou přívětivost svého webu

Navigace - INNOIT

Vžijte se do role zákazníka

  • Co u vás hledá?
  • Jaký má problém?
  • Zvládne snadno dokončit nákup na vašem webu?

Jednoduchá navigace je základ

Pokud se u vás zákazník ztratí, nákup nedokončí. Ujistěte se tedy, že vaše navigace je jednoduchá a srozumitelná, filtry fungují tak, jak mají a cestou k uzavření objednávky se zákazník nikde neztratí. Ukažte zákazníkům, kudy se mají vydat.

Prolinkujte svůj web a naveďte zákazníka tam, kam potřebujete. Více o vnitřním prolinkování se dozvíte v článku K čemu je dobré vnitřní prolinkování.

 

 

 

Vytvořte informační podstránky

Nejen, že vám pomůžou k lepší pozici ve vyhledávání, ale také zodpoví mnohé dotazy vašich potenciálních zákazníků. Ušetří tak čas a práci oběma stranám a poskytnete tak svým klientům co nejsnažší cestu k provedení konverze na vašem webu nebo e-shopu.

FAQ

  • Připravte stránku s nejčastějšími otázkami a odpověďmi na ně. Usnadní vám mnoho práce na zákaznické lince.

O nás

  • Rozepište se o sobě, svém, týmu, vzniku vaší firmy. Popište kdo jste a proč to děláte. Ukažte, že nejste jen anonymní e-shop, kterých je plný internet.

Doprava a platba

  • Vypište všechny způsoby dopravy a platby, které umožňujete. Mohou si zákazníci produkt osobně vyzvednout? Máte kamennou prodejnu či showroom? Přidejte otevírací dobu, adresu i mapu.

Kontakty

  • Jedna z nejzákladnějších a nejnavštěvovanějších stránek, která nesmí chybět na žádném webu. Jak vás mohou zákazníci kontaktovat?

 

 

 

Budujte důvěru a vztah se svým publikem
díky obsahovému marketingu

Pište aktuality

  • Děje se u vás něco nového?
  • Přidáváte nový produkt?
  • Rozšiřujete sklady?
  • Dostali jste ocenění?
  • ...

Pochlubte se tím - napište aktualitu. Přidejte ji na hlavní stránku nebo vytvořte banner, přes který se na aktualitu lze prokliknout. Váš web bude živý, pro návštěvníky vždy něčím nový a vaše firma bude působit vždy aktuálně.

 

Přidejte reference a partnery

Nechte o vašich kvalitách a dovednostech „promluvit“ jiné. Ukažte jak vaše práce vypadá, přidejte zkušenosti zákazníků a jejich hodnocení. Přidáte si tím na věrohodnosti a profesionalitě.

Aktuality - INNOIT blog

Článek - INNOIT blog

Tvořte blog

Pište, pište a zase pište. Kdo by měl vašemu oboru lépe rozumět než vy? Pište články, díky kterým přivedete zákazníky na svůj web.

  • Vkládejte do textu relevantní klíčová slova, díky kterým bude váš článek dohledatelný.
  • Obsah publikujte v pravidelných intervalech na základě předem připraveného plánu publikace.
  • O novém článku nezapomeňte informovat na svých sociálních sítích.

Není vám jasné, jak to funguje?
Tak schválně, jak se k vám dostal tento článek? Nezadali jste náhodou do vyhledávače slova jako “jak vylepšit web”? Stačilo jednou kliknout a už jste u nás na webu. Račte vsoupit a prozkoumejte ho celý.

Weby jsou náš obor a rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti - proto jsme začali psát blog, abychom předávali své know-how firmám, které lační po nových informacích.

 

 

 

 

Shrnutí

Váš web vyžaduje neustálou péči, aby se u vás návštěvníkům líbilo a rádi se vraceli.

  1. Sledujte dění v online světě, držte krok s dobou a trendy, aktualizujte obsah svého webu.
  2. Zaměřte se především na kvalitní obsah, kterým se dokážete odlišit od své konkurence.
  3. Vytvořte informační podstránky.
  4. Testujte zákaznickou přívětivost celého nákupního procesu.
  5. Tvořte i neprodejní obsah, který přivede návštěvníky na váš web.
  6. Podpořte svůj web pravidelným sdílením příspěvků na sociálních sítích.

Za úspěšnými weby jsou hodiny práce, které pomáhají budovat lovebrand a předběhnout konkurenci. Čas strávený aktualizací a optimalizací se vám však již brzy vrátí v podobě vyšší návštěvnosti a větším počtem provedených konverzí. 

 

Pusťte se do práce, váš web čeká!

Nevíte kde začít?

Nezoufejte, rádi vám se vším pomůžeme.

Kontaktujte nás >

Jsme tu pro vás!

 

Zdroje:

www.google.com
www.rascasone.com
www.mioweb.cz
www.fragile.cz