Judita Kabzanová

Jak na produktové reklamy na sociálních sítích

 

Určitě už jste někdy při listování sociálními sítěmi narazili na reklamy, které zobrazují několik produktů z e-shopu v různých sestavách.

Pokud sami provozujete e-shop a spravujete k němu i sociální sítě, možná vás už napadlo, že byste také chtěli zobrazovat své produkty přímo z e-shopu i s aktuálními cenami.

 

Možností pro nastavení reklamy je mnoho

Jednou z možností pro takovou propagaci je použít sociální sítě společnosti META. Vaše reklamy se tak budou zobrazovat na sítích Facebook, Instagram, ale také WhatsApp a Threads.

 

Produktové reklamy - INNOIT blog

 

 

 

Co je potřeba?

Váš e-shop musí podporovat práci s XML feedy. To znamená, že je schopen pravidelně generovat aktuální seznam produktů i s cenami, popisky a dalšími daty a předávat ho třetím stranám, v tomto případě do Správce událostí v META Business Manageru. Tak zajistíte, že produkty zobrazované v reklamách budou mít vždy aktuální ceny a popisy - změny, kter0 na e-shopu uděláte, se velmi rychle propíšou i do vašich reklam.

Pro práci s propagačními nástroji společnosti META musíte mít také zavedený jejich Bussiness Manager, nástroj pro správu sociálních sítí. Pro práci s reklamami musíte mít v tomto systému patřičná oprávnění. Více o nastavení správce a dalších rolí v META Business Manageru si přečtěte v našem článku.

 

 

 

Jak propojit e-shop s META

Pro propojení e-shopu s META je potřeba použít nástroj Správce událostí. V něm si založíte nové propojení s vaším webem. Toto propojení se nazývá Facebook Pixel  a pro propojení s e-shopem budete potřebovat adresu XML feedu, který bude posílat aktuální data o produktech. Pixel si však můžete založit i pro váš prezentační web, vaše aplikace, externí CRM systémy apod.

Nastavení katalogu a kolekcí produktů

Abychom mohli reklamě přiřadit konkrétní produkty, budeme potřebovat nastavení podrobnější feedu z e-shopu. Pomocí dalšího META nástroje Commerce Manager můžete spravovat své produkty, zakazovat zobrazení některých produktů nebo z feedu vybírat sady konkrétních produktů nebo kategorií pro potřeby vašich reklamních kampaní. Při správném nastavení tak zaručíte, že například letní produkty se budou zobrazovat v letních kampaních, nebo že se určitá sada produktů zobrazí vybrané cílové skupině.

Tento nástroj také umožňuje obchodování přes Facebook a další funkce pro provozovatelé e-shopů, které stojí za to prozkoumat.

V sekci katalog si pomocí již zavedeného datového zdroje vytvořte katalog všech produktů, které pak můžete dále rozčlenit do jednotlivých setů, které pojmenujte například podle kategorií, slevových akcí nebo plánovaných reklamních kampaní na konkrétní produkty. Produkty jednoduše přidáte do nového setu jednotlivě pomocí vyhledávání. Můžete také přidat skupiny produktů hromadně podle kategorií nebo jiných kritérií.

Nastavení rychlého prostředí

Rychlé prostředí je vlastně šablona, podle které se budou vámi vybrané produkty ze setu zobrazovat uživatelům. Pro úspěšné zobrazování na mobilech je potřeba definovat, jak bude reklama vypadat. Je jen na vás, zda zvolíte podobu digitálního katalogu, kombinace více obrázků nebo dáte přednost zobrazování pouze jednoho produktu. Můžete si také vytvořit vlastní mobilní zobrazení na míru.

Po nastavení zdrojů, mobilního prostředí a vhodného setu produktů můžeme přejít k samotnému nastavení kampaní do Správce reklam.

 

Správce reklam

Reklamy můžete v systému META Business Manager pouštět několika způsoby. Lze je jednoduše nastavovat ze zprávy obsahu a nastavovat kampaně přímo u jednotlivých příspěvků. Pro komplexnější řízení vašich kampaní na sociálních sítích je však vhodné použít nástroj Správce reklam. Některé typy reklam, jako například právě ty produktové, lze spustit jen z tohoto systému.

Reklamy jsou zde organizovány podobně jako v jiných PPC systémech do Kampaní, Reklamních sestav a samotných jednotlivých reklam. Více o struktuře reklamních kampaní si můžete přečíst v tomto našem článku. Vytvořte si tedy pomocí menu ve Správci reklam vyhovující strukturu vašich kampaní a sestav a poté přejděte k samotnému nastavení konkrétní reklamy.

Nastavení produktové reklamy

Základní nastavení je podobné jako u ostatních propagací. Je třeba vyplnit všechna povinná pole pro:

  • název FB a IG účtu
  • URL webu
  • kontaktní infp
  • číslo pro WhatsApp, pokud chcete být přes něj kontaktováni
  • nastavit rychlý formulář pro poptávku nebo přímo telefonický hovor
  • definovat okruhy uživatelů, kterým se dá reklama ukazovat,
  • délku trvání reklamy
  • denní nebo celkový rozpočet
  • a další položky, k jejichž vyplnění budete vyzváni

 

U některých typů kampaní vhodné nahrát také úvodní obrázky pro kampaň.

Tyto vizuály je třeba uložit ve třech různých poměrech stran (1:1, 1,91:1 a 9:16), abyste zajistili bezchybné zobrazení na všech typech zařízení. Kromě toho je třeba myslet na to, že přes část obrázku META doplní automatické popisky a tak je třeba vyzkoušet, kam umístit logo a hlavní motiv, aby se příliš nekryl s generovaným textem.
Pro testování vašich vizuál΄slouží náhledy, které je možno zobrazit přímo z nastavení reklamy. Uvidíte zde různé kombinace vámi vloženého obsahu tak, jak se budou zobrazovat na různých sociálních sítích a zařízeních.

 

Vlastní nastavení obsahu

Pro produktové reklamy nás ale nejvíce zajímá nastavení Obsahu reklamy.

Zde zvolte možnost Obrázková reklama a dostanete se do podrobného nastavení. V sekci nastavení reklamy pak vytvoříte Advantage + reklamu z katalogu, ke které přiřadíte vhodné Rychlé prostředí a Sadu produktů podle vaší volby.

Nezapomeňte také přidat vhodné popisky, CTA a další informace, které se pak budou dynamicky a responzivně zobrazovat podle konkrétního uživatele.

 

Kontrola na závěr

Před odesláním kampaně ke kontrole ještě naposled zkontrolujte všechna nastavení a je to.

Stačí kliknout na tlačítko zveřejnit a počkat, až algoritmus schválí reklamu.Pokud vám nějaké povinné nastavení chybí, systém vás na nedostatky sám upozorní.

Pak už nezbývá, než kontrolovat doručování kampaně a po jejím skončení správně vyhodnotit dopady vaší propagace.

 

 

 

Jde vám z toho hlava kolem?
Nejste si jistí, jak reklamy v META sítích ovládát?


Napište nám a my se na to podíváme.