Judita Kabzanová

Typy reklamních kampaní v GoogleAds

Svět online marketingu se rychle mění a s ním také největší reklamní systém GoogleAds.

Sepsali jsme typy reklamních kampaní,
které můžete využít pro úpěšnou propagaci vašich služeb.

Reklamní systém GoogleAds nabízí mnoho možností pro nejrůznější typy on-line propagace. Zvolte si cíl vaší kampaně a poté se můžete rozhodnout, do jakých typů kampaní budete investovat. Nezapomeňte, že pro úspěšný průběh kampaně je třeba zohlednit několik faktorů. Po stanovení rozpočtu a správném zavedení konverzní akce se můžete konečně pustit do výběru samotných kampaní.

 

Jak na PPC  - INNOIT blog
 

 

Nejdůležitějším krokem je stanovení správného cíle kampaně

 

Přivést nové zákazníky

Chcete přivést nové zákazníky do svého e-shopu, nebo se připomenout těm stávajícím?

Otevíráte novou prodejnu a potřebujete o sobě dát vedět lidem v okolí? Možná také potřebujete rozvíjet své vztahy zákazník-dodavatel a získat nové leady a spojení.

Pro tyto cíle zvolte vyhledávací a obsahové kampaně a pro prezentaci svého e-shopu kampaň Nákupy.

Jak na PPC - cíl kampaně  - INNOIT blog

Zvýšit návštěvnost webu

Chcete zvýšit návštěvnost webu, povědomí o vašem produktu a značce nebo budovat brand?

Můžete použít vizuální obsahové kampaně, které zacílí na uživatele, kteří nakupují produkty podobné těm vašim. Vyzkoušejte také kampaň Discovery, která je pro objevování nových produktů a značek přímo určena.

Pokud jste vyvinuli svou vlastní aplikaci a chcete ji prodávat, určitě zvažte možnost propagovat svůj produkt přímo v Google Play Store pomocí kampaní Google App.

 

 

8 typů reklamních kampaní

1. Vyhledávací

Nejjednodušší a také nejlevnější jsou klasické textové reklamy.

  • Jejich současnou podobou jsou responzivní reklamy, které se vždy zobrazují optimálně pro konkrétní zařízení. Stačí jen vyplnit několik různých nadpisů a popisů reklam, ve kterých by neměla chybět klíčová slova a výzvy k akci (tedy slovesa v rozkazovacím způsobu typu objednejte, nakupte, navštivte).
     
  • Součástí těchto responzivních reklam můžou být i obrazové podklady, které se můžou či nemusí zobrazovat. 
     
  • Jiným typem textových reklam jsou dynamicky generované texty. Tyto typy reklam jsou pro použití zdaleka nejjednodušší a mají nejrychlejší nastavení. Jsou optimální pro weby, které mají dobře zpracované SEO. Zde není třeba nastavovat ani klíčová slova, ani copy reklam, protože GoogleAds automaticky vytvoří vhodné popisky přímo z textů, které se nacházejí na vašem webu či e-shopu.
Jak na PPC - vybrat typ kampaně - INNOIT blog

Neméně důležité jsou rozšíření o podstránky, volání, strukturovaný úryvek a nově i formulář pro zájemce v případě lead kampaní. Do těchto rozšíření můžete vložit odkazy na zajímavé podstránky na vašem webu, popis služeb a dopravy, stručné popisy kategorií vašich výrobků atd. V případě rozšíření volání můžete nechat zobrazovat aktivní odkaz na vaše telefonní číslo a vyzývat tak uživatele k přímému telefonnímu kontaktu. Ideální je vyplnit co nejvíce rozšíření, protože pak bude vaše reklama zabírat ve výsledky vyhledávání více místa a bude tak lépe vidět.

 

 

 

2. Obsahové

Obsahová reklama zobrazuje statické nebo pohyblivé obrázky, tzv. reklamní bannery.

  • Vidět je můžete na reklamních plochách různých webových stránek, jako jsou například zpravodajské servery nebo tematické weby. K tomu slouží obrázky určitých formátů s konkrétními rozměry, které Google automaticky umisťuje do reklamních prostor. Bannerové reklamy jsou velmi vhodné pro rozšíření povědomí o vaší značce, produktech a pro připomenutí se stávájícím zákazníkům. 
     
  • Rozměry bannerů zvolte tak, aby se vždy zobrazovaly responzivně na všech zařízeních.

Rozměry nejčastěji zobrazovaných bannerů:

  • 728×90 Široký banner
  • 300×250 Vložený obdélník
  • 336×280 Velký obdélník
  • 160×600 Široký sloupec
  • 320×100 Velký mobilní banner
  • 300×600 Půlstránková reklama
  • 250×250 Čtverec
  • Pro velké kampaně je možné použití i dalších rozměrů. 

Vybrané formáty bannerů pro mobilní i desktop verzi

Rozměry PPC kampaní  - INNOIT blog

Obr: Běžná velikost responzivních obsahových reklam při zobrazení na desktopu
Zdroj: Nápověda Google Ads

Rozměry PPC kampaní  - INNOIT blog

Obr: Běžná velikost responzivních obsahových reklam při zobrazení na mobilním zařízení
Zdroj: Nápověda Google Ads
  • V obsahové kampani má hlavní slovo remarketing. Bannerová reklama je pro oslovení publik z vašich remarketingových seznamů ideální cestou. Je to také skvělá příležitost pro budování brandu a udržení kontaktu s klienty, ale i s uživateli kteří projevili zájem o váš web nebo e-shop.
     
  • Bannery lze také zobrazovat publikům, tedy skupinám uživatelů, které projevily zájem o výrobky nebo služby podobné těm, které nabízíte vy. Pomocí vhodně zvolených klíčových slov můžete také prezentovat svou bannerovou reklamu v kontextu s obsahem, který je zobrazen na aktuálně prohlížené webové stránce.
     
  • Například u článku o výživě psů je možné nechat zobrazovat svou reklamu na psí granule.

 

 

 

3. Video

Jedná se většinou o 6-15 sekund dlouhé videospoty, které jsou vkládány přímo do originálního videa.

  • Jistě znáte reklamy na síti YouTube, které se zobrazují v průběhu přehrávání videí. Zásah těmito reklamami je poměrně malý a pro úspěšnou videokampaň je nutno dobře cílit, ať už na remarketingová publika, nebo na publika, která mají oblast zájmu shodnou s vaším cílem podnikání. Kromě sítě YouTube se tyto videoreklamy mohou zobrazovat také v reklamním prostoru v aplikacích a online hrách.
     
  • I v tomto případě je možné cílit, například na uživatele výukových nebo finančních aplikací. Videoreklamy jsou velmi vhodné zejména pro zvyšování brand awareness a celkové rozšíření povědomí o značce.
     
  • Také je možno vybrat, zda chcete prezentovat reklamy, které se dají přeskočit, nebo zvolíte možnost reklamy nepřeskakovat. Cena za jejich zobrazování se pak samozřejmě liší, nejen dle toho, jak biduje konkurence, ale také podle počtu zhlédnutí a interakcí s těmito reklamami. 

 

 

 

4. Nákupy

Google Nákupy jsou dynamickou reklamní kampaní, která čerpá data přímo z vašeho webu nebo e-shopu.

  • Díky ní se bude vaše zboží nabízet lidem, kteří vyhledávají vaše produkty, společně s podobnými konkurenčními nabídkami v podobě bannerů s cenou výrobku na horním okraji stránky nebo ve vyhledávači v kartě Nákupy. Tyto kampaně dynamicky zobrazují jednotlivé položky e-shopu společně s aktuální cenou.
     
  • Všechny tyto údaje získá GoogleAds pomocí pravidelně aktualizovaného XML feedu z rozšíření GoogleMerchant, které je pro každého majitele-shopu naprostou nutností. Pomocí těchto nástrojů lze s aplikací Nákupy pracovat a zapínat či vypínat zobrazování produktů dle aktuální potřeby. 
     
  • Pokud máte kamennou prodejnu, můžete tento reklamní kanál využít i pro cílení na uživatele, kteří se pohybují v její blízkosti. Důležité je správně nastavit umístění prodejny do mapy.
Jak na PPC  - INNOIT blog

 

 

 

5. App ads 

Reklamní kampaně pro aplikace nabízí komplexní řešení propagace.

  • S rozmachem vývoje a tvorby webových a mobilních aplikací se nutně musel přizpůsobit i reklamní prostor pro tyto produkty. Pro svou aplikaci můžete vytvořit klasickou responzivní reklamu s textovými a obrazovými podklady, ale můžete přidat i krátká videa. Specialitou tohoto typu kampaně je ale možnost nechat nabídku své aplikace zobrazovat přímo v Google Play Shopu, tedy tam, kam uživatelé chodí pro stahování nového software do mobilních zařízení.
     
  • Pokud nabídnete dostatečně atraktivní částku za proklik nebo za zobrazení, bude se vaše aplikace zobrazovat na prvních místech v nabídce. Velkou výhodou je tedy možnost správy reklamní kampaně v různých kanálech na jednom místě .

 

 

 

6. Max Performance

Nejnovější typ kampaně, který využívá moderní algoritmy a data od více než 4 miliard uživatelů Google.

  • Tento typ kampaně je opravdu povedený a spojuje v sobě více typů reklamních kanálů tak, aby byl dosah reklamy maximální. Responzivně vybírá různé kombinace podkladů - textové nadpisy a popisy, rozšíření o podstránky a úryvky, loga, obrázky a videa a skládá je dohromady, takže se vždy ideálně zobrazují na daném zařízení. Tento nový typ kampaně tak spojuje výhody textových rezponzivních reklam a obsahových reklam, které používají video a obrázky.
     
  • Je to také směr, kterým se zřejmě bude celý reklamní sytém GoogleAds ubírat, tedy sám na základě vašich podkladů vytvoří responzivní reklamu, která se vždy zobrazí správně. Zároveň automaticky vyhodnocuje úspěšnost jednotlivých kombinací a při dostatečném množství dat vydává přednostně ty nejúspěšnější reklamy. Tento typ kampaně je vhodný pro maximální zásah vašeho publika například pokud máte nějakou novinku, případně sezónní akci. 

I malý e-shop může mít svůj vlastní video spot

Veděli jste, že pokud nemáte vlastní reklamní video spot, nemusíte zoufat?

Můžete nechat vytvořit několik krátkých jednoduchých videí automaticky právě pomocí vložených podkladů. GoogleAds automaticky vytvoří 15sekundová videa z vašich obrázků a textů a bude je nabízet uživatelům na obsahové síti. 

 

 

 

7. Discovery

Reklamní plochy pro Discovery reklamy jsou zobrazovány především na mobilních zařízeních.

  • Jsou zobrazovány kontextově, tedy podle toho, co konkrétní uživatel vyhledával. Kromě organických výsledků mu Google může nabídnout právě i vaši reklamu, pokud vyhodnotí, že je pro dané vyhledávání relevantní. Tímto způsobem pak může na váš web přivést nové uživatele, kteří se zajímají o podobnou problematiku.
     
  • Jedná se rovněž o responzivní reklamy, generované na základě vstupních podkladů, které by měly vzbuzovat nějakou emoci, náladu, pomocí níž se uživatel vyhledávače začne zajímat právě o váš web. Jsou tedy velmi vhodné pro zvyšování povědomí o značce nebo pro propagaci nové značky. 

8. Smart kampaně

Smart, neboli chytré kampaně, jsou speciální kategorií ve všech výše uvedených kampaních.

  • Jejich nastavení je velmi jednoduché, nemusíte vkládat klíčová slova ani další podrobnosti a GoogleAds zde naplno využije své stále aktualizované algoritmy tak, aby se co nejvíce přiblížil k cílům vaší kampaně.
     
  • Výhodou je vysoká úspěšnost a malá pracnost při spouštění těchto kampaní, ale pokud chcete z reklamního systému zároveň získávat podrobná data o výkonu reklam, smart kampaně pro vás nejsou ideální volbou, protože se z jejich vyhodnocení téměř nic nedozvíte.

 

 

 

Shrnutí

Pro správnou volbu typu reklamní kampaně je třeba si stanovit správný cíl kampaně a také nastavit konkurenceschopný rozpočet. Pokud víte, co a za kolik chcete propagovat, můžete se směle pustit do výběru typu kampaně.

Pro nižší rozpočty a menší rozsah podnikání zvolte textové responzivní reklamy. Pokud chcete rozšiřovat povědomí o své značce nebo výrobcích, je na místě pustit se do reklam pro obsahovou síť. Jestliže nemáte dostatek prostředků pro natočení profesionální video reklamu, můžete využít typ kampaně Performance Max, kterou zasáhnete všechny reklamní kanály v optimalizované responzivní podobě i s krátkými automaticky vytvořenými video spoty. 

 

Chcete být ve vyhledávači Google vidět a nevíte jak na to?

Nejste si jisti, jakou kampaň vybrat?

Pomůžeme vám s nastavením vašeho webu a e-shopu i s jednotlivými typy kampaní. 

Dejte nám o sobě vedět

Rádi se vám budeme věnovat.

 

Zdroje:
www.support.google.com
www.blog.hubspot.com
www.sixads.net