Kristýna Šťastná

Proč přemýšlet o e-mail marketingu

V marketingu je hned několik oblastí, díky kterým můžete své výdělky pozvednout do výšin.

Některé oblasti jsou spíše experimentální, do dalších musíte pravidelně přispívat (a to nejlépe každý den) a další spolknou hromadu finančích prostředků pro to, aby začaly vůbec generovat zisk.

Je tu ovšem jedna oblast, která je podceňovaná, i když její výsledky ku vynaložené práci jsou zdaleka nejlepší.

E-mail marketing je stále č.1.

Že vám ale přijde, že jde o otravné spamy, které byste nejraději vůbec ve své schránce neměli? Zkuste se zamyslet dále, zda nevzít e-mailové rozesílky na milost.

Co je to e-mail marketing?

E-mail marketing, e-mailing je nástroj přímého marketingu, díky kterému můžete rozesílat propagační, ale i čistě informativní zprávy (newslettery) na konkrétní e-mailové adresy nebo jejich seznamy.

Newslettery - INNOIT

 

 

 

Výběr e-mail platformy

 

E-mail marketing - INNOIT

 

Je potřeba si nejdříve zvolit platformu, skrze kterou budete newslettery posílat. Na trhu je jich hned několik, některé z nich dokonce kompletně české včetně české podpory. Pokud nejste tedy zkušeným rozesílatelem a teprve s newslettery začínáte, určitě neprohloupíte, když půjdete do některého českého poskytovatele. My doporučujeme Smartemailing a nebo jeho mladšího konkurenta Ecomail.

 

Dříve než začnete...

Než začnete, je také dobré nastudovat si nastavení SPF záznamů, aby vaše newslettery nepadaly do spamů.

 

 

 

Jaké jsou tedy výhody e-mail marketingu oproti ostatním?

 

1. Nejste závislí na sociální síti

Kontakty, které sbíráte na cestě vaší firmou, jsou pouze vaše a nikdo vám je nevezme. Nejste závislí na sociálních sítích a jejich fungování. Facebook přestane být populární nebo ho vystřídá jiná sociální síť a vy se musíte neustále přizpůsobovat.

E-mail je stabilní již několik dekád a je tak i pro váš business tou nejlepší volbou.

2. Vaše kontakty jsou ta nejlepší cílová skupina

Na sociálních sítích nebo u PPC kampaní je potřeba nejdříve najít vaši cílovou skupinu a tu kontaktovat. Pro budování podvědomí o značce je to fajn, na druhou stranu pokud již chcete prodávat, je poměrně těžké u těchto skupin uspět, pokud nejste zrovna Alza nebo jiný velký lovebrand, který by znal každý.

E-mailové kontakty jsou zpravidla získávány s aktivním souhlasem uživatele. Pokud vám svěří jeho osobní e-mail, již počítá s tím, že ho budete kontaktovat. Nebudou mu tak vaše e-maily překážet, naopak je uvítá.

Také se jedná o kontakty, kteří již mají s vaší firmou utvořený vztah a vy ho tak můžete snadno budovat dále.

INNOIT - e-mailový marketing

 

3. Nižší investice

Dle statistik je až 6x nákladnější získat nového zákazníka, oproti podněcování stávajícího zákazníka k provedení konverze.

Až 6x levněji vás tedy vyjde konverze díky e-mail marketingu a opětovnému kontaktování zákazníků. Také v rámci e-mailové komunikace platíte měsíční poplatky spojené s poskytnutím e-mailové platformy. Jedná se o stokoruny měsíčně (záleží však na velikosti vaší databáze). Dále už záleží pouze na vašem čase, který obětujete pro tvorbu newsletterů.

Ani ten nemusí být velký, nakolik pokud zvolíte cestu e-mailové automatizace, většinu práce za vás udělá systém e-mailového poskytovatele sám.

4. Zůstaňte v kontaktu

Je mnohem snazší udržovat kontakt s vašimi zákazníky díky e-mailu. Ten je osobní a můžete ho i personalizovat na základě vyplněných údajů v profilu kontaktu.

Většina e-mailových poskytovatelů již poskytují poměrně rozsáhlé možnosti personalizace e-mailů. Můžete tak oslovovat vaše klienty napřímo jménem, popřát jim automaticky k svátku nebo narozeninám. Můžete jim připomenout, kdy si mají zakoupit znovu váš produkt, aby nestrádali. Můžete tvořit automatizace, které vás jen napadnou.

Kreativitě se meze nekladou a veškeré tyto automatizace po jejich nastavení pracují pro vás. A to bez vašeho jediného zásahu.

 

INNOIT - e-mailový marketing

5. Získejte snadno zpětnou vazbu

Podněcování vašich zákazníků k poskytnutí zpětné vazby nebylo a pravděpodobně ani nikdy nebude, jednodušší. Na váš e-shop můžete nasadit skrze API propojení se Smartemailingem. Ten může, díky automatizaci a správnému propojení s e-shopem, zasílat po dokončení nákupu zákazníkovi e-mail s referenčním formulářem.

Je tak možné zacílit na každého jednoho vašeho zákazníka, aby vám poskytl jeho upřímný názor na vaši službu nebo produkt. Na základě tlačítkové novely je důležité mít každou jednu referenci podloženou.

E-maily se zašlou pouze reálným zákazníkům a vy si tak můžete být jisti, že pokud zpětnou vazbu umístíte na váš e-shop nebo web, bude snadno dohledatelné, odkud přišla.

6. Vyhodnocujte snadno a bez ztrát

Na základě cookies novely jsou data z Google Analytics (ať už staré Universal Analytics nebo nové Google Analytics 4) zkreslená. Uživatel, který nesouhlasí s cookies, nedává možnost sledovat jeho případnou konverzi.

Také na sociálních sítích měřit úspěšnost například brandové kampaně je relativně pouze odhadování.

E-mailoví poskytovatelé mají statistiky velice přehledně a jasně uspořádané. Můžete si zobrazit kdo z vašich kontaktů otevřel váš newsletter, kdo kliknul na které tlačítko a nebo také například kolik procent z vašich kontaktů se odhlásilo z odběru.

Díky těmto datům můžete ještě lépe:

  • segmentovat vaše kontakty
  • budovat zdravou databázi aktivních kontaktů
  • také pro ně lépe cílit reklamu na základě jejich preferencí
  • zjistit, kdo má o váš produkt reálně zájem

 

 

 

Zdravá databáze je základ

K tomu, abyste mohli začít budovat vaši databázi adres, je nutné mít od každého adresáta souhlas se zasíláním reklamních sdělení.
Nezapomeňte si tedy vaše objednávkové a kontaktní formuláře na webu opatřit checkboxem se souhlasem.

Případně, pokud jste získali kontakty jiným způsobem a souhlas nemáte, je dobré ihned po přidání kontaktu do seznamu pro rozesílku, odeslat takzvanou double opt-in kampaň. Vašemu kontaktu přijde e-mail s informací, že byl přidán do seznamu pro rozesílku a pokud souhlasí se zasíláním obchodního sdělení, snadno klikne na tlačítko v e-mailu a rázem se z něj stává aktivní kontakt pro vaše rozesílky.

INNOIT - e-mailový marketing

Pozor! I double opt-in kampaň má svá pravidla.
Například v tomto e-mailu byste neměli mít více než jedno CTA s potvrzením e-mailového kontaktu. V tomto newsletteru by také nemělo být žádné obchodní sdělení.

Takto si snadno můžete budovat zdravou databázi kontaktů, která vám bude generovat kýžené zisky.

Odběr novinek na webu - INNOIT

 

 

 

Shrnutí

Nastavení e-mailové komunikace vás nejspíše ze začátku bude stát notnou dávku trpělivosti a klikání, avšak tento investovaný čas se vám velice rychle vrátí, až vše poběží samo a bez vašeho zásahu.

E-mailový marketing je tu pro vás, abyste se vy mohli více zajímat o jiné oblasti vašeho podnikání. Není potřeba zoufat, protože nemáte všechny sociální sítě světa a nepřispíváte denně. Kvalitní databáze kontaktů pro vás a vaši firmu může být mnohem významnější a výdělečnější.

Oslovujte vaše e-mailové kontakty pravidelně, ale nezahlcujte je. Pokud opravdu máte co říct, postavte na tom newsletter a doručte ho rovnou do jejich e-mailové schránky.

Výhody e-mailového marketingu jsou jasné:

  • Nezávislost na trendech sociálních sítí
  • Vaše kontakty již mají o vás zájem
  • Nižší investice než do pravidelných propagací
  • Zůstanete v užším kontaktu a budujete lovebrand
  • Snadno záskáte zpětnou vazbu
  • Efektivně vyhodnotíte co vám e-mail marketing přináší

Tak na co ještě čekáte?

 

Pomůžeme vám s nastavením e-mail marketingu

Zajistíme pro vás vše od úprav webu přes vaši originální šablonu až po automatizace.

Rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti.

Kontaktujte nás >

Zdroje:

  • www.flowii.com
  • www.wikipedia.com
  • www.ecomail.cz
  • www.chimpmail.com
  • www.smartemailing.cz