Kristýna Šťastná

Přechod z Universal Analytics na Google Analytics 4

Po úpravě sbírání analytických dat z webů kvůli nové legislativě pro sbírání a uchovávání cookies, přichází nová rána pro analýzu dat.

1. července 2023
přestane UA sbírat data

Universal Analytics (UA) tak, jak je známe již v létě příštího roku kompletně nahradí Google Analytics 4.

Jde o přechod na novou myšlenku sbírání dat a pro co nejpřirozenější přechod je potřeba začít s přípravami "včera bylo pozdě".

Co změna přináší a jak si zajistit hladký přechod bez ztráty dat?

Vše vám vysvětlíme a pomůžeme vám s přechodem na novou službu.

Google Analytics - INNOIT

 

Co je dobré vědět?

Standardní služby Universal Analytics již od 1.července 2023 nebudou zpracovávat data.
Přehledy a statistiky sbírané do té doby budou k dispozici i po datu ukončení sběru, ale pouze po dobu půl roku.

Pokud se budete chtít podívat zpětně do statistik, budete muset provést export dat.

Od 1. července 2023 se budou data přenášet již pouze do služeb Google Analytics 4.

 

O nové generaci Google Analytics 4

Google Analytics 4 je prozatím demo verze, než se spustí naostro po 1. červenci 2023, můžete ji začít využívat paralelně s Universal Analytics.

Doporučujeme zkoušet nahlížet do obou služeb, abyste si zvykli na jiný sběr dat a vyhodnocování.

Co naopak nedoporučujeme je kompletní přechod na Google Analytics 4 a zatracení Universal Analytics před datem 1.července 2023. 

Google Analytics - INNOIT

Jak zjistím, zda se změna týká i mého webu?

  • Pokud jste vytvořili svůj účet na Google Analytics před 14. říjnem 2020, s největší pravděpodobností využíváte Universal Analytics.
  • Pokud jste vytvořili účet na Google Analytics po 14. říjnu 2020, nejspíše využíváte službu Google Analytics 4 a změna se vás netýká.

V každém případě doporučujeme zkontrolovat službu, abyste nepřišli o svá data.

Jaké jsou rozdíly mezi GA4 a UA?

  • GA4 propojuje web i aplikace

Hlavní výhodou Google Analytics 4 je možnost nastavení datového streamu jak webu, tak aplikace pro Android i iOS. Budete tak moci sledovat statistiky vašich aplikací na stejném místě jako statistiky vašeho webu. To značně usnadní další analýzu dat.

  • Myšlenka měření dat

Universal Analytics měří jednotlivé návštěvy, zatímco Google Analytics 4 zkoumá chování jednotlivých uživatelů na vašem webu. Google Analytics 4 umožňuje hladkou integraci s Google Ads, díky čemu může optimalizovat výkon jednotlivých kapaní. 

Google Analytics 4 - INNOIT

Google Analytics 4 slibuje zvýšit tak návratnost vašich investic do marketingu. Zároveň větší konverzí poměr díky rozdílné myšlence sbírání dat. V budoucnu by tento způsob sbírání dat měl vést k propracovanějším statistikám, které budou umět dle průzkumů dopočítávat další data a zpřesňovat tak veškerá měření. Nová generace Google Analytics 4 bude také uchovávat mnohem kratší časový interval dat. Po 14 měsících bude služba data zahazovat. Bude důležité dělat pravidelné exporty a meziroční statistiky si zazanamenávat mimo Google Analytics 4.

 

Shrnutí

Přechod z UA na GA4 je potřeba provést pod profeisonálním dohledem, abyste neztratili statistická data a přechod pro vás nebyl ze dne na den velkým skokem. Začněte zabředávat do Google Analytics 4 postupně, naučte se v něm pohybovat. Zároveň nezapomínejte sledovat veškerá data v Universal Analytics. GA4 je stále demo verze a je možné, že se objeví do data plného spuštění chyby, které byste nemuseli odhalit a zkreslovaly by vám úsudek. Google Analytics 4 je budoucností, která začíná již dnes. Upouští od sběru dat, ale začíná více zkoumat chování uživatelů a díky propojení s Google Ads vám přechod na tyto nové statistiky může i pomoci k lepším výsledkům.

Přechod na GA4 je nutné provést do 1.července 2023.

 

Jak na přechod na Google Analytics 4?

Nechte vše na nás, abyste nepřišli o data
a přechod byl co nejhladší!

Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit.

Kontaktujte nás >

Rádi se vám budeme věnovat.

 

Zdroje:

www.blog.google.com
www.marketingppc.cz
www.support.google.com