Možná si myslíte, že váš produkt nebo služba jsou dost kvalitní a že vaši zákazníci po nákupu už žádnou další péči nepotřebují. Opak je ale pravdou.
Na dobré zákaznické podpoře stojí a padají nejen vaše prodeje, ale i oblíbenost vašeho brandu. I sebelepší produkt potřebuje pořádnou zákaznickou podporu, protože život je pestrý a nikdy nevíte, v jaké situaci se váš klient a váš produkt ocitnou.
Dobrá zákaznická podpora musí být připravena zkrátka na vše!
Kvalitní pracovník zákaznické podpory by se měl vyvažovat zlatem. Je potřeba, aby byl empatický a uměl jednat s lidmi, zároveň ale musí mít maximální znalost ohledně vašeho produktu a musí být schopen odpovídat i na komplikované otázky. Neměl by se zaleknout vypjatých emocí a zcela určitě by měl mít velký smysl pro humor.
Je to jednoduché - lidé jsou klíčovým faktorem každé zákaznické podpory. Pokud na vás někde budou nepříjemní, už se k jejich službám nevrátíte, i když byl jejich produkt jinak v pořádku. Pokud vám ale podpora vyjde vstříc, za jakékoliv problémy se omluví, případně nabídne kompenzaci, ani drobné problémy s produktem nebo službou vám nezabrání v opakování vaší objednávky.

Zákaznická podpora je velmi často zmiňována také v různých typech marketingových frameworků, z nichž asi nejznámějších je framework STDC.
Samotná zákaznická podpora je součástí poslední fáze CARE, tedy péče o zákazníka. Kvalitní a efektivní zákaznická podpora má obrovský význam pro udržení zákazníka, jeho opakované nákupy, ale i pro brand awarness a budování lovebrandu. Dalšími významnými součástmi této CARE fáze jsou kromě podpory také věrnostní programy, věrnostní slevové akce, dotazníky, VIP sekce a přístupy ke sdílenému obsahu a podobně. Své stálé zákazníky také můžete personalizovaně oslovit přes NL i sociální sítě.
Dobrý CRM nástroj - základ všeho
Customer Relation Management je nástroj, bez kterého už se dnes neobejde žádný pořádný business.
Musíte přece mít přehled o historii i obchodních preferencích vašich klientů.
Tento nástroj je v podstatě vylepšená databáze vašich klientů, v které můžete zaznamenávat historii nákupů vašeho klienta, vzájemnou komunikaci, nerealizované nabídky a mnoho dalších parametrů.
Tyto nástroje jsou klíčové pro komunikaci napříč teamem a dodržování jednotných standardů komunikace. Pro efektivní využití je můžete napojit na další systémy, jako je například SupportBox, váš Workflow nebo Task Manager, emailingový klient a další marketingové nástroje.

Časté chyby zákaznické podpory
- Používání obecných odpovědí.
Těmi se problém ale vůbec nevyřeší. Naučené, robotické, nicneříkající fráze, plné vaty s nulovou informační i přidanou hodnotou zákazníka spíše naštvou, než aby splnily svůj účel. - Pozdní nebo vůbec žádná reakce na požadavek.
- Popírání vlastních tvrzení
Ještě pikantnější je to v případě, kdy máte před sebou vzájemnou předchozí písemnou komunikaci. - Nezájem jakkoliv situaci vyřešit, nabídnou řešení, nebo alespoň návod k řešení.
- Je vám požadavek klienta nejasný?
Nestyďte se zeptat ještě jednou. Upřesněte si, že si navzájem rozumíte a máte na mysli totéž. Online komunikace je složitější, než osobní kontakt, a je potřeba formulovat dotazy tak, aby v psaném textu dávaly smysl a nevyzněly jako náhodné údery do klávesnice. Často to není jednoduché a je potřeba notná dávka soustředění i empatie.
Jaké jsou nejnovější trendy v zákaznické podpoře?
Stejně jako celý svět, i systém zákaznické podpory se neustále mění a my všechny změny bedlivě sledujeme.
Co je právě v kurzu?
Rozvoj AI a automatizace
Boom AI asistentů, chatbotů a dalších smart služeb je naprosto nezastavitelný. Mnoho obchodníků využívá pro první kontakt placené AI služby, které pomáhájí s náporem zvědavých zákazníků. Větší společnosti pak často vyvíjejí své vlastní AI systémy na míru potřebám svých klientů.
Personalizace nade vše
Na opačné straně spektra stojí ohromný důraz na personalizaci komunikace. Některé zákaznické problémy potřebují individuální přístup a zásah lidského faktoru. AI však může pomoci i s personalizací, ať už se jedná o nabídky na míru konkrétním klientům, nebo práci s klientskými daty.
Samoobslužnost a autonomie
Zákazníci mají rádi samobslužné aplikace, zákaznické profily a další informační systémy, pomocí kterých si sami mohou vyřizovat objednávky, reklamace i kontaktovat obchodníka v čase, kdy se jim to nejvíce hodí. Stále více obchodníků investuje do vlastního zákaznického systému nebo rovnou celé aplikace.
Responzivita a omnichannel strategie
Samozřejmostí by měla být prostupnost vaší zákaznické podpory napříč všemi komunikačními kanály, protože většina zákazníků vyžaduje, aby uživatelské rozhraní vypadalo stejně na mobilu, tabletu i jiných zařízeních. Je tedy nutné, aby vaše informační systémy byly zcela responzivní a jejich ovládání bylo stejné na všech platformách.
Chcet být v obraze?
Víme, kde se co šustne, jaká vyšla novinka i co nového vzniklo pod pery zákonodárců.
Jednou za čas vše přehledně sepíšeme do nového článku
Přihlaste se k odběru našich novinek a už vám žádný nový článek neunikne.
Různé typy zákazníků

Během komunikace se zákazníky se můžeme setkat s několika typy lidí, kteří se v komunikaci vyznačují konkrétními rysy. Máme-li velké štěstí, tyto rysy se u jednotlivých zákazníků prolínají a tvoří pestrý mix slibující nezapomenutelný zážitek.
Berte však naše zkušenosti s humorem a rezervou.
I přes drobné nedostatky v komunikaci děláme našim klientům podporu rádi a s chutí.
V š e c h n o z v l á š ť aneb nezachování kontinuity vlákna: každý e-mail chodí samostatně a není udržována kontinuita konverzace. Znatelně se tím zhoršuje orientace v řešené situaci.
Bipolární porucha aneb klient používá několik e-mailových adres, řeší z nich stále stejnou situaci, jednou odpoví z jedné, jindy zas z druhé, v závislosti na náladě a astronomickém uspořádání hvězd. Konverzace v tomto případě připomíná spíše rozhovor s osobou, jíž byla diagnostikována bipolární porucha nebo rozdvojená osobnost.
Recyklát aneb jedno vlákno navždy - Po vyřešení dané záležitosti se klient s novým požadavkem ozve v rámci již ukončeného vlákna. Kvůli přehlednosti – obzvláště při řešení více požadavků na různých projektech – je to hotová noční můra.
Jedu si to svoje aneb ignorace opakovaných proseb a žádostí, aby pro každý požadavek bylo zahájeno nové vlákno se všemi náležitostmi.
Last minute aneb na volno či víkend se nehraje. Klient, který v pátek zašle obsáhlý požadavek, jehož zhotovení by si ideálně představoval v pondělí dopoledne.
Pštros aneb na e-maily nereaguji ani po třetí urgenci, nutící nás k téměř detektivní práci v podobě hledání možností, jak se s danou osobou spojit, protože nikdo nechce, aby klientovi přestala fungovat doména nebo web.
Doptej se aneb z pěti dotazů jsou zodpovězeny tři, z toho dva potřebují specifikace. Výrazně se tak prodlužuje doba vyřizování požadavku.
Dohromady ale zvlášť aneb každý požadavek je zaslán v rámci jednoho vlákna v X různých mailech - což je ale nejpřijatelnější z uvedených variant a je to spíše roztomilé, protože se snaží nám ulehčit práci a orientaci v požadavcích.
Hodně ale nic aneb rozhovor je vyčerpávající, podstatné informace obsahují pouze 5% z celého objemu konverzace. Ve výsledku se často k ničemu nedopracujeme, protože po obsáhlém požadavku následuje situace Pštros.
Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil aneb požadavky se mění, nároky zůstávají. Stává se, že klient změní své požadavky na poslední chvíli, datum a čas dokončení však zůstává stejný. Odpracovaný čas strávený plněním původního požadavku se stává prací zdarma, vždyť nakonec nic nedostal.
TOP 10 pravidel pro dokonalý zákaznický servis
Pro ještě lepší komunikaci s vašimi zákazníky jsme pro vás připravili 10 praktických tipů.
Shrnutí
Zákaznická podpora je alfou a omegou každého obchodního vztahu, i když to na první pohled nemusí být patrné.
Dobře vyškolený, empatický a zkušený pracovník zákaznické podpory je skutečný specialista k nezaplacení. Bude si vědět rady s různými typy klientů, pochopí jejich potřeby a najde řešení pro nejrůznější situace. Dokáže také vyřešit krizovou komunikaci.
Pro skvělou komunikaci se zákazníky zařaďte do svého workflow naše komunikační desatero a zazáříte.
Máte pocit, že se v komunikaci s klienty ztrácíte?
Potřebujete pomoct s komunikací se zákazníky po nákupu?
Ozvěte se nám a společně vylepšíme vaši zákaznickou podporu.
Aktualizováno 10. 10. 2025