Tereza Horáková

Důležité rozměry příspěvků na Facebooku

 

Opravdu na rozměrech záleží?

Možná si řeknete, že nahrajete fotku nebo grafiku na správné místo a Facebook už si to nějak přebere.

Tak snadné to ale přece jen není.

Facebook si s tím sice opravdu poradí, ale výsledné oříznutí se vám pravděpodobně líbit nebude. Může se stát, že vaše fotka bude nečitelná, rozmazaná, špatně oříznutá, polovina textu bude mimo viditelnou plochu…

Pomůžeme vám vyvarovat se nejčastějším chybám.

Existuje hned několik možností,  jak může dobře připravený obrázek vypadat. Pokud jsou správné rozměry a rozlišení, je napůl vyhráno.Vaše příspěvky budou mít šanci více zaujmout.

Rozměry příspěvků na Facebooku - INNOIT blog

 

 

 

Jak na to, aby grafika neztrácela na kráse?

 

Důležité rozměry pro Facebook

 

1. Úvodní prezentace profilu

 

Pro úvodní prezentaci je možné vybírat z několika možností:

  • Jedna fotografie (grafika)
    • Optimální velikost: 820 x 312 px
    • Pozor však na zobrazení v mobilní verzi. Zde se obrázek vždy ořízne na okrajích. Ideální je tedy zvolit středovou kompozici v maximálních rozměrech hlavního motivu 640 x 312 px.
  • Video
    • Optimální rozlišení: 1 250 x 463 px a poměr stran 2:7
    • Při nahrávání videa je žádoucí dodržet minimální rozlišení 1 250 x 312 px a délku videa 9 až 20 sekund

Úvodní fotografie Facebook profil - INNOIT

 

služby INNOIT

 


 

 

Klasický příspěvek na FB

Nejpoužívanějším facebookovým formátem příspěvku je stále fotografie, ale dotahují ji různé vizuály generované AI.
Bez obrázku textové příspěvky zanikají ve feedu a váš obsah nebude nikdo číst. 

I u příspěvku lze využít více rozměrů:

  • Čtverec 1 080 x 1 080 px

Výhodou čtvercové verze je snadné publikování, protože i čtverec větších rozměrů si Facebook sám upraví. Zároveň také zabere více prostoru na zdi a je tak lépe viditelný, než úzký obdélník.

  • Obdélník 1 200 x 628 px

Rozměr je vhodný i pro sharelinky. Který z těchto dvou rozměrů použijete, je jen na vás. Vždy je dobré přihlédnout ke konkrétnímu obsahu příspěvku a rozložení grafiky.

 

3. Facebook share

Facebook share, někdy nazývaný odkazová fotka, je vizuál, který se zobrazí na Facebooku pokaždé, když sdílíte odkaz na nějakou webovou stránku. Je to vlastně náhledový obrázek, který upoutá pozornost a přiměje lidi kliknout na váš odkaz.

  • Vytvořte vlastní fotku a uložte ji ve správě webu, na který chcete odkazovat.
  • Optimální velikost pro sharelink obrázek je 1 200 x 628 px.
  • Výslednou podobu příspěvku si můžete snadno zkontrolovat díky nástroji Sharing Debugger 

 

4. Facebook reels

Facebook Reels fungují podobně jako na Instagramu – můžete je vytvářet i přímo na Facebooku. Jen myslete na to, že pokud je vaše video ve formátu na výšku (například z telefonu), Facebook ho doplní po stranách jednobarevným pozadím, aby se vešlo do čtvercového formátu.

  • Rozměry videa – 1080×1920 px (9:16)

 

příspěvek čtverc na Facebooku - INNOIT
Rozměr pro Facebook - kotouč - INNOIT
Sdílení na Facebooku - INNOIT
Kolotoč na Facebooku - INNOIT

 

 

5. Rotující formát - carousel

Carousel neboli kolotoč je interaktivní formát pro zobrazení obsahu, kde můžete listovat mezi několika obrázky nebo videi s odkazy,
které se zobrazují vedle sebe v nekonečné smyčce. Myslete však na to, že vizuály se ve výsledku zobrazí v menší velikosti.

  • U tohoto formátu lze použít čtvercový vizuál 1 080 x 1 080 px.

 

Klíčem k úspěchu jsou detaily. Jak na dokonalý carousel?

  • Pokud chcete do grafiky umístit text, je třeba myslet na jeho velikost, aby byl ve zvoleném formátu čitelný.
    Zejména pak v carouselu, kde je grafika zmenšená, to může být problém.
  • Nezapomeňte vyplnit perex u stránky, na kterou chcete odkazovat.
    Správně zvolený text s vhodnými klíčovými slovy může zaujmout potenciálního zákazníka.
  • Každý obrázek může mít jinou cílovou URL, stačí kliknout na ikonu "url" při úpravě a vložit vlastní odkaz ke konkrétnímu obrázku.
    To se vyplatí například u carouselu produktů na e-shopu.
  • Přidejte k obrázku produktu grafiku nebo brand. Grafika, která vtipně navazuje mezi jednotlivými čtverci upoutá a pozvedne úroveň vaší reklamy.
    Můžete si také pohrát s pozadím produktů.

 

Vhodný formát i rozlišení už máte.
A co dál?

Neméně důležité je také jeho výsledná kvalita vašeho vizuálu. Připravenou grafiku/fotografii je vhodné předem komprimovat, a předcházet tak automatické kompresi ze strany Facebooku, která může být velmi ztrátová a snižovat tak kvalitu obrázku. Jen tak si ušetříte starosti s nekvalitním, rozmazaným či useknutým grafickým vizuálem. Pro snížení velikosti vizuálů doporučujeme využít externí komprimační nástroje, jako je například  TinyPNG.

​Při exportu obrázků z grafického programu zároveň dbejte i na správné rozlišení. Pro online použití bohatě stačí 72 DPI, což je běžný standard pro web i sociální sítě.  Vyšší rozlišení – například 300 DPI – má smysl až ve chvíli, kdy chcete grafiku použít i v tisku. 

Zdá se vám to moc složité?
Ozvěte se nám a rádi se o vaše příspěvky postaráme.

Kontakty > 

 

Jak přidat správce na Facebooku - INNOblog

 

Chcete přidat nového správce facebookové stránky,
ale nevíte, jak na to?

Sepsali jsme pro vás návod , jak to jednoduše zvládnout v několika krocích.

 

 

 

6. Příběhy na Facebooku

Jednoduchý způsob, jak oživit profil je sdílení příběhů. Do nich je možné přidávat gify, hudbu, ankety, odkazy na web nebo odkazy na kamenný obchod či e-shop. Ideálním poměrem stran u Stories je poměr 9:16 , který odpovídá rozměrům obrazovky mobilních zařízení. Minimální požadovaný rozměr je 1 080 x 1 080 px, případně 1 080 x 1 350 px pro obdélníkové vizuály. Pokud chcete stories využít i v propagaci, pozor na dynamické reklamy, které tento formát nepodporují. U dynamických reklam zvolte poměr stran 1,91 : 1.

Myslete na kompozici. 

Ponechte 14 % (250 px) výšky obrázku v horní i dolní části prázdné. Důvod je jednoduchý. V těchto částech se na stories zobrazuje vaše profilová fotografie se jménem a v dolní části výzva k akci.

 

příběhy na Facebooku - INNOIT

7. Úvodní obrázek alba

Pro každé album fotografií je vhodné vybrat výstižné úvodní foto.

  • Samozřejmě je možné použít stejný formát u všech nahraných fotek v albu (např. 1 080 x 1 080 px).

Úvodní obrázek se ale vždy automaticky ořízne.

Chcete-li mít jistotu, že úvodní fotografie nebude špatně oříznutá, uložte první obrázek ve speciálním rozměru:

  • v případě 1 + 3 (a více) obrázků v albu je vhodný 1 200 x 800 px

  • v případě 1 + 2 obrázky v  albu lze použít  1 200 x 600 px

 

Rozměr pro Facebook úvodní foto alba - INNOIT

 

 

 

 

Facebook nikdy nespí!

Vývojáři společnosti Meta neustále přicházejí s novými úpravami,
které nás často nepříjemně zaskočí.

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k odběru našich novinek a nic už vám neunikne.

Přihlásit se k novinkám

 

 


 

 

Rozměr Facebook událost úvodní prezentace - INNOIT

 

8. Úvodní obrázek události

Při přípravě jakékoli události je úvodní obrázek naprosto klíčový. Je to první věc, kterou vaši potenciální hosté uvidí, a často rozhoduje o tom, zda upoutát jejich pozornost. Dejte si proto maximálně záležet, aby byl vizuálně atraktivní a jasně komunikoval, o co při události jde.

  • Ideální rozměr úvodního obrázku události je 1 200 x 628 px.

Pozor! Na mobilních zařízeních se fotografie zobrazí v jiném rozměru než na při zobrazení na počítači. Kontrola mobilní verze je proto vždy důležitá. Stejně jako u úvodního obrázku stránky je třeba volit středovou kompozici, aby se zamezilo oříznutí důležitých informací na obrázku.

 

 

Jak přidat správce na Facebooku - INNOblog

 

Facebookem svět sociálních sítí teprve začíná.

Jaké rozměry potřebujete pro Instagram, LinkedIn a YouTube?
Vše jsme vám přehledně sepsali v článku Průvodce rozměry na sociálních sítích .

 

 

 

Shrnutí

Dříve, než publikujete jakýkoli příspěvek,či fotku, zamyslete se nad tím, jak přesně se bude zobrazovat. Automatický ořez a komprese, které Facebook používá, mohou způsobit, že podstatná informace bude oříznuta, a obrázek bude nekvalitní. Nespoléhejte na automatické oříznutí a ujistěte se, že používáte správné rozměry pro příspěvky na Facebooku.

Zdá se vám těch rozměrů poněkud hodně?
Pro zjednoušení si lze zapamatovat tyto 3 základní rozměry, se kterými většinou ve většině případů uspějete:

  • Úvodní fotografie stránky - 820 x 312 px
  • Příspěvek, carousel - 1080 x 1080 px
  • Sharelink, úvodní fotografie události - 1200 x 628 px

 

 

Jde vám z toho všeho hlava kolem?

Nevíte jak na to, aby byly příspěvky vždy správně oříznuté?

Nevadí, nechte správu sociálních sítí na nás!
Kontaktujte nás, rádi se vám budeme věnovat.

Kontakty >

 

 

Zdroje:

www.facebook.com

 

Aktualizováno 01. 06. 2025