Použití GIFu - krátké opakující se animace, je kreativní cestou pro zlepšení a zpestření obsahu na sociálních sítích. Pro kreativce, kteří chtějí svoji značku zviditelnit a posunout o kousek dál je tu GIPHY, online databáze založená v roce 2013.
GIF nebo nálepka?
GIFy
S pomocí GIPHY můžete hledat a sdílet již existující GIFy, nebo máte možnost vytvořit si své originální GIFy a nálepky.
A jaký je rozdíl mezi GIFem a nálepkou?
GIF vytvoříte tak, že upravujete video kratší než 15 sekund, nebo vytvoříte sérii statických obrázků (například pomocí nástroje GIF maker).
Nálepky GIPHY
Nálepka je soubor GIF s průhledností okrajů. Konkrétně musí mít GIF alespoň 20 % průhledné pozadí. Nálepku vytvoříte ze statického obrázku, kterému přidáte pohyb (například v nástroji Sticker maker).

Aplikace GIPHy
GIPHY nabízí několik různých aplikací s různými nástroji. Vyvstává otázka, která aplikace a nástroj je pro vás tou ideální volbou.
Samotná aplikace GIPHY je dostupná v Apple store nebo Google play a je tou nejjednodušší cestou pro vytvoření a sdílení klasického GIFu či nálepky.
S GIPHY se můžete setkat například v rámci Messengeru, kde použitím GIFu obohacujete vaše konverzace.
Častým využitím GIFů jsou stories na Instagramu, kde slouží ke zdůraznění příspěvku, nebo jako pobídnutí k určité akci (například „Swipe up!“ nebo „Sound on“).
Další možností je aplikace GIPHY world, která pracuje s rozšířenou realitou a objekty v AR.
Sticker Maker
Ve Sticker makeru je možné nahrát soubor .jpg nebo .png. V makeru je poté možné pomocí nástroje laso vyříznout požadovanou oblast. Můžete vybrat filtr pohybu a tah či barvu kolem okraje animace. Nakonec už jen stačí nahrát a upravit nastavení o ochraně osobních údajů.
A je skoro hotovo!
Vytvořený gif nahrajete do GIPHY nebo si obrázek stáhnete a nálepku sdílíte.
Dobu, za kterou bude obsah v databázi dostupný ovlivňuje kontrola GIPHY. Většinou jde o maximálně 24 hodin.
Co by měla nálepka splňovat, aby byla schválena?
Nálepky, které nesplňují požadavky GIPHY, nebudou schváleny a nebudou se zobrazovat ve vyhledávání.

Dodržte těchto pár bodů:
- Alespoň část nálepky musí být pohyblivá - nelze nahrát pouze statický obrázek.
- Alespoň 20 % snímku musí být průhledných. Nálepky je třeba exportovat bez bílého nebo barevného pozadí.
- Nálepky musí splňovat „pokyny pro komunitu“ od GIPHY.
Nálepky již máte schválené, ale stále nevíte jak je používat na sociálních sítích? Je potřeba nechat schválit váš účet pro brandové použití. Jde o jednoduchý a vcelku rychlý proces, který ale má své náležitosti.
Jak nechat schválit váš účet na GIPHY?
Verifikací od GIPHY získáte modrý odznak k vašemu kanálu a s ním i možnost vyhledávat váš kanál podle jména v libovolném panelu GIF používající GIPHY.
Držte se těchto pravidel:
1. Vytvořit účet na GIPHY
- uživatelské jméno = název společnosti bez zbytečných přídavků
- e-mailová adresa s doménou společnosti
2. Nahrát GIFy
- Je potřeba nahrát alespoň 5 GIFů nebo nálepek.
- GIFy musí souviset s vaším brandem.
3. Vyplnit další informace
- K vašemu účtu je potřeba přidat i odkaz na vlastní webovou doménu firmy, a odkazy na profily na sociálních sítích, které odpovídají vaší firmě.
4. Nahrát Avatara
- Avatar by měl odpovídat zaměření vaší firmy a být ve formátu JPG, PNG nebo GIF.
Po vyplnění veškerých údajů už jen stačí podat žádost o verifikaci a vyčkat na informativní e-mail.
Shrnutí
Zkusíte si vytvořit svoji nálepku a sdílet ji například v Instagram stories? Tento krok může váš profil várazně oživit.
Velké procento uživatelů sociálních sítí se raději podívá na GIF, než číst dlouhé popisky u příspěvků.
Ze statistik vyplývá, že:
- Uživatelé si zobrazí jen 28 % příspěvků, tak proč je na ten váš neupozornit právě GIFem
- Pokud využíváte stories v rámci vašeho firemního profilu, zvýšíte “brand awareness” až o 21 %.
Potřebujete poradit s GIPHY?
Nevíte si rady jak zapojit GIFy do komunikace?
Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit.
Rádi se vám budeme věnovat.
Zdroje:
www.timeforworkshop.cz
www.giphy.com
www.mytimi.cz