Eliška Haubertová

Co se událo na sociálních sítích v roce 2021?

Co se událo na sociálních sítích v roce 2021?

Nový rok klepe na dveře a spousta lidí začíná bilancovat nad tím, co se za uplynulý rok událo.

I my jsme zavzpomínali nad tím, jaké novinky nám svět internetu přinesl a jaké trendy letos zahýbaly sociálními sítěmi.

​Znáte všechny trendy a zaregistrovali jste je nebo okolo vás pouze proběhly?

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - INNOIT

 
  • Reels

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Reels - INNOIT

Krátká videa, která jsou součástí Instagramu jsou s námi již přes rok. Za tuto krátkou dobu se však na žebříčku oblíbenosti vyšplhala vysoko. Instagram se s funkcí Reels stal velkou konkurencí pro starší sociální síť TikTok. Velice oblíbenou náplní videí je například remixovaní originálního obsahu podle tvůrce. Používáte Reels pro svoji značku?

 

  • Live Streams

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Live streams - INNOIT

Během roku 2021 byla řada z nás stále na home office. Livestream tak byl jeden ze způsobů, jak zůstat v obraze. Řada uživatelů a influencerů začalo pravidelně Livestreamy natáčet na nejrůznější témata. Ať už to byly rozhovory, tutoriály či Q&A, používání livestreamu na Facebooku vzrostlo o 50 %, na Instagramu dokonce o 70 %. A to už je pořádný důvod pro to, zařadit je do svého marketingového plánu.

 

  • Clubhouse

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Clubhouse - INNOIT

Sociální síť Clubhouse zažila velký boom zejména na začátku roku 2021. Jedná se o sociální síť založenou pouze na hlase. Ve virtuálních místnostech probíhají konverzace mezi přáteli, nebo i rozhovory s odborníky na daná témata, řízené moderátorem. Clubhouse byl však ze začátku dostupný pouze pro Apple a zájem uživatelů postupně klesal.

Nyní je dostupný i pro Android a je tedy otázkou, zda jeho popularita znovu stoupne a zda nepůjde pouze o letošní trend.

 

  • Mikro Influenceři

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Mikro influencer - INNOIT

Jako mikro influencer se označuje osoba, která má na jedné sociálních síti minimálně 1 000 followerů. Mikro influenceři jsou ze strany followerů velice oblíbení. Mikro influenceři mají možnost lépe udržovat konverzace a jejich přístup je celkově osobnější. Zapojení mikro influencerů do kampaní a projektů je pro firmy z těchto důvodů často jednodušší a přístupnější. Spolupráci s mikro influencery navazuje například společnost Spotify.

 

  • Konec Swipe-up

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Swipe up - INNOIT

Instagram během roku 2021 upustil od funkce Swipe-up a přechází na Link Stickers, nebo “Nálepky s odkazem”. Nová funkce umožňuje uživatelům lépe nálepku s odkazem zakomponovat do jednotlivých Stories v rámci designu. V reklamních Stories však funkce Swipe-up dále přetrvává. Změna také nastala v možnosti sdílení odkazu. Původně mohl ve Stories sdílet odkaz pouze profil, který měl minimálně 10 000 followerů. Nyní může odkaz sdílet kdokoliv. Swipe up tedy není už jen pro vyvolené!

 

  • Blízcí přátelé

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Blízcí přátelé - INNOIT

Instagram zavedl novou funkci “Blízcí přátelé” pro sdílení Stories. Uživatelé tak mají své soukromí lépe pod kontrolou a mohou pro své blízké přátele sdílet bohatší obsah. Firmy a společnosti tuto funkci mohou využít například pro sdílení exkluzivních nabídek pouze pro vybrané uživatele. Nastavte si svůj okruh blízkých přátel i vy a začněte ho využívat.

 

  • Nákupy

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - Nákupy na IG -  INNOIT

Na Instagramu může uživatel od roku 2021 i nakupovat! Stačí na liště s funkcemi přejít na ikonku nákupní tašky a můžete nakupovat.
V této sekci jsou vám automaticky nabízené produkty obchodů, které jste již navštívili, nebo nabídky profilů, které sledujete. Pokud ale sháníte produkty od konkrétní značky, stačí si najít její profil, kde je již připravené tlačítko “Zobrazit obchod”.

 

  • Covid-19 hýbal sociálními sítěmi

Trendy na sociálních sítích v roce 2021 - INNOIT

Covid-19 je nepochybně téma, které se stalo trendem na sociálních sítích. Respektive trendem se stalo komunikování tohoto tématu. Správně uchopené vám mohlo v roce 2021 přinést hned několik nových sledujících, pokud nejste zrovna Anna Šulcová a Jakub Gulab. Jejich nechvalně známá kauza spojená s vládním TikTokem proletěla celým internetem a nejen marketingoví guru si lámali hlavu nad jejím pojetím.

Budeme doufat, že covid-19 brzy odejde a s ním i nepovedené kampaně, které nepřidávají k optimistickému myšlení.

 

Shrnutí

Tento rok byla na sociálních sítích novinka za novinkou. Stíhali jste vše sledovat a využíváte novinky naplno? Velké množství z nich podporuje malé podnikatele a těm začínajícím pomáhá rozjet svůj business. I přes různé lockdowny a omezení, které nás tento rok zastihly, nám sociální sítě dávaly a dávají možnost zůstat v kontaktu s okolím, i když to nejde zrovna offline.

Co tedy v roce 2021 rezonovalo sociálními sítěmi?

  • Reels
  • Live streams
  • Club House
  • Mikroinfluenceři
  • Konec Swipe-up
  • Blízcí přátelé
  • Nákupy
  • Covid-19

 

Chtěli byste zajistit správu sociálních sítí?

Potřebujete pomoci s vytvářením vašeho brandu?
Nebo máte jen dotaz?

Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit na správě sociálních sítí
nebo optimalizaci vytváření vašeho jedinečného brandu.

Kontaktujte nás >

Rádi se vám budeme věnovat.

 

Zdroje:

www.worldofonline.cz
www.sitevhrsti.cz
www.focus-age.cz