Eliška Haubertová

Jak vytvářet a vkládat své vlastní GIFy na Instagram a Facebook?

GIFy a nálepky se staly zábavným a poutavým způsobem, jak vyjádřit své myšlenky a pocity na sociálních sítích. Facebook tento trend pochopil a umožňuje uživatelům snadno přidávat GIFy do příspěvků, stories, komentářů a zpráv.

Použití GIFu - krátké opakující se animace, je kreativní cestou pro zlepšení a zpestření obsahu na sociálních sítích. To samé platí i pro nálepky, které jsou velmi často přidávané do stories.

Vytvořit vlastní GIF
i nálepku je snadné

Pro kreativce, kteří chtějí svoji značku zviditelnit a posunout o kousek dál je tu hned několik aplikací, které tvorbu vlastního gifu i nálepky umožňují.

 

Jak vložit gif na IG - INNOIT Blog

 

 

 

GIF nebo nálepka?

Hlavní rozdíly mezi GIFy a nálepkami spočívají v jejich vlastnostech a použití.
 

Formát

  • GIF: Animovaný obrázek ve formátu GIF, který se skládá z několika snímků přehrávaných v smyčce.
  • Nálepka: Statický nebo animovaný obrázek s průhledným pozadím (minimálně 20 %), určený pro překrytí na jiném obrázku nebo textu.
     

Velikost:

  • GIF: Mohou mít různé velikosti, ale běžně se používají menší soubory pro plynulé sdílení online.
  • Nálepky: Bývají menší než GIFy, aby se snadno vkládaly a nezpomalovaly aplikace.
     

Použití:

  • GIF: Používají se k vyjádření emocí, reakcí, humorných momentů nebo k ilustraci dějů.
  • Nálepky: Používají se pro zdůraznění textu, personalizaci konverzace, vyjádření emocí nebo pro zábavu.

 

INNOIT služby

 

Aplikace pro tvorbu

Samotný pohhyblivý obrázek lze vytvořit prakticky kdekoliv. Gify lze vytvářet v mnoha placených aplikacích, ve Photoshopu i na platformách které jsou zdarma jako například v Canvě.

 

Aplikace GIPHy


Giphy.com je online platforma s rozsáhlou knihovnou GIFů, kde si je můžete prohlížet, sdílet a vytvářet vlastní GIFy . GIPHy nabízí několik různých aplikací s různými nástroji. Samotná aplikace GIPHY je dostupná v Apple store nebo Google play a je tou nejjednodušší cestou pro vytvoření a sdílení klasického GIFu či nálepky. Pojďme se na ni podívat podrobněji.

Aplikace Giphy - INNOIT blog

 

S GIPHY se můžete setkat například v rámci Messengeru, kde použitím GIFu obohacujete vaše konverzace.
Častým využitím GIFů jsou stories na Instagramu, kde slouží  ke zdůraznění příspěvku, nebo jako pobídnutí k určité akci (například „Swipe up!“ nebo „Sound on“).

Další možností je aplikace GIPHY world, která pracuje s rozšířenou realitou a objekty v AR.

Sticker Maker

Ve Sticker makeru je možné nahrát soubor .jpg nebo .png. V makeru je poté možné pomocí nástroje laso vyříznout požadovanou oblast. Můžete vybrat filtr pohybu a tah či barvu kolem okraje animace. Nakonec už jen stačí nahrát a upravit nastavení o ochraně osobních údajů.

A je skoro hotovo!
 

 

Vytvořený gif nahrajete do GIPHY nebo si obrázek stáhnete a nálepku sdílíte.

Dobu, za kterou bude obsah v databázi dostupný ovlivňuje kontrola GIPHY.
Většinou jde o maximálně 24 hodin.

 

 

 

Co by měla nálepka splňovat,
aby byla schválena?

Nálepky, které nesplňují požadavky GIPHY, nebudou schváleny a nebudou se zobrazovat ve vyhledávání.

Nálepka  - INNOIT Blog
 

Dodržte těchto pár bodů:

  • Alespoň část nálepky musí být pohyblivá - nelze nahrát pouze statický obrázek.
  • Alespoň 20 % snímku musí být průhledných. Nálepky je třeba exportovat bez bílého nebo barevného pozadí.
  • Nálepky musí splňovat „pokyny pro komunitu“ od GIPHY.

​Nálepky již máte schválené, ale stále nevíte jak je používat na sociálních sítích? Je potřeba nechat schválit váš účet pro brandové použití. Jde o jednoduchý a vcelku rychlý proces, který ale má své náležitosti.

 

 

 

Jak nechat schválit váš účet na GIPHY?

Verifikací od GIPHY získáte modrý odznak k vašemu kanálu a s ním i možnost vyhledávat váš kanál podle jména v libovolném panelu GIF používající GIPHY. Držte se těchto pravidel:

1. Vytvořit účet na GIPHY

  • uživatelské jméno = název společnosti bez zbytečných přídavků
  • e-mailová adresa s doménou společnosti

2. Nahrát GIFy

  • Je potřeba nahrát alespoň 5 GIFů nebo nálepek.
  • GIFy musí souviset s vaším brandem.

3. Vyplnit další informace

  • K vašemu účtu je potřeba přidat i odkaz na vlastní webovou doménu firmy, a odkazy na profily na sociálních sítích, které odpovídají vaší firmě.

4. Nahrát Avatara

  • Avatar by měl odpovídat zaměření vaší firmy a být ve formátu JPG, PNG nebo GIF.

Po vyplnění veškerých údajů už jen stačí podat žádost o verifikaci a vyčkat na informativní e-mail.

 

 

 

Shrnutí

Vytvořit si svou nálepku či GIF je opravdu snadné. Svým vlastní designem můžete jen získat. Budete originální, podpoříte svůj brand, zvýšíte dosahy svých příspěvků. A jako bonus se u jejich vytváření můžete i pobavit. 

Velké procento uživatelů sociálních sítí se raději podívá na GIF, než číst dlouhé popisky u příspěvků.
Ze statistik vyplývá, že:

  • Uživatelé si zobrazí jen 28 % příspěvků, tak proč je na ten váš neupozornit právě GIFem
  • Pokud využíváte stories v rámci vašeho firemního profilu, zvýšíte “brand awareness” až o 21 %.

 

Potřebujete poradit s GIPHY?

Nevíte si rady jak zapojit GIFy do komunikace?

Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit.

Kontaktujte nás

Rádi se vám budeme věnovat.


 

Zdroje:

www.timeforworkshop.cz
www.giphy.com
www.mytimi.cz

 

Aktualizováno 24. 06. 2024