Eliška Haubertová

Jak vkládat své GIFy na Instagram a Facebook?

Použití GIFu - krátké opakující se animace, je kreativní cestou pro zlepšení a zpestření obsahu na sociálních sítích. Pro kreativce, kteří chtějí svoji značku zviditelnit a posunout o kousek dál je tu GIPHY, online databáze založená v roce 2013.

GIF nebo nálepka?

GIFy

S pomocí GIPHY můžete hledat a sdílet již existující GIFy, nebo máte možnost vytvořit si své originální GIFy a nálepky.
A jaký je rozdíl mezi GIFem a nálepkou?
GIF vytvoříte tak, že upravujete video kratší než 15 sekund, nebo vytvoříte sérii statických obrázků (například pomocí nástroje GIF maker). 

Nálepky GIPHY

Nálepka je soubor GIF s průhledností okrajů. Konkrétně musí mít GIF alespoň 20 % průhledné pozadí. Nálepku vytvoříte ze statického obrázku, kterému přidáte pohyb (například v nástroji Sticker maker).

Jak vložit gif na IG - INNOIT Blog
 

Aplikace GIPHy

GIPHY nabízí několik různých aplikací s různými nástroji. Vyvstává otázka, která aplikace a nástroj je pro vás tou ideální volbou.

Samotná aplikace GIPHY je dostupná v Apple store nebo Google play a je tou nejjednodušší cestou pro vytvoření a sdílení klasického GIFu či nálepky.

S GIPHY se můžete setkat například v rámci Messengeru, kde použitím GIFu obohacujete vaše konverzace.
Častým využitím GIFů jsou stories na Instagramu, kde slouží  ke zdůraznění příspěvku, nebo jako pobídnutí k určité akci (například „Swipe up!“ nebo „Sound on“).

Další možností je aplikace GIPHY world, která pracuje s rozšířenou realitou a objekty v AR.

Sticker Maker

Ve Sticker makeru je možné nahrát soubor .jpg nebo .png. V makeru je poté možné pomocí nástroje laso vyříznout požadovanou oblast. Můžete vybrat filtr pohybu a tah či barvu kolem okraje animace. Nakonec už jen stačí nahrát a upravit nastavení o ochraně osobních údajů.

A je skoro hotovo!

Vytvořený gif nahrajete do GIPHY nebo si obrázek stáhnete a nálepku sdílíte.
Dobu, za kterou bude obsah v databázi dostupný ovlivňuje kontrola GIPHY. Většinou jde o maximálně 24 hodin.

 

Co by měla nálepka splňovat, aby byla schválena?

Nálepky, které nesplňují požadavky GIPHY, nebudou schváleny a nebudou se zobrazovat ve vyhledávání.

Jak vložit gif na IG - INNOIT Blog

Dodržte těchto pár bodů:

  • Alespoň část nálepky musí být pohyblivá - nelze nahrát pouze statický obrázek.
  • Alespoň 20 % snímku musí být průhledných. Nálepky je třeba exportovat bez bílého nebo barevného pozadí.
  • Nálepky musí splňovat „pokyny pro komunitu“ od GIPHY.

​Nálepky již máte schválené, ale stále nevíte jak je používat na sociálních sítích? Je potřeba nechat schválit váš účet pro brandové použití. Jde o jednoduchý a vcelku rychlý proces, který ale má své náležitosti.

 

Jak nechat schválit váš účet na GIPHY?

Verifikací od GIPHY získáte modrý odznak k vašemu kanálu a s ním i možnost vyhledávat váš kanál podle jména v libovolném panelu GIF používající GIPHY.

Držte se těchto pravidel:

1. Vytvořit účet na GIPHY

  • uživatelské jméno = název společnosti bez zbytečných přídavků
  • e-mailová adresa s doménou společnosti

2. Nahrát GIFy

  • Je potřeba nahrát alespoň 5 GIFů nebo nálepek.
  • GIFy musí souviset s vaším brandem.

3. Vyplnit další informace

  • K vašemu účtu je potřeba přidat i odkaz na vlastní webovou doménu firmy, a odkazy na profily na sociálních sítích, které odpovídají vaší firmě.

4. Nahrát Avatara

  • Avatar by měl odpovídat zaměření vaší firmy a být ve formátu JPG, PNG nebo GIF.

Po vyplnění veškerých údajů už jen stačí podat žádost o verifikaci a vyčkat na informativní e-mail.

 

Shrnutí

Zkusíte si vytvořit svoji nálepku a sdílet ji například v Instagram stories? Tento krok může váš profil várazně oživit.

Velké procento uživatelů sociálních sítí se raději podívá na GIF, než číst dlouhé popisky u příspěvků.
Ze statistik vyplývá, že:

  • Uživatelé si zobrazí jen 28 % příspěvků, tak proč je na ten váš neupozornit právě GIFem
  • Pokud využíváte stories v rámci vašeho firemního profilu, zvýšíte “brand awareness” až o 21 %.

 

Potřebujete poradit s GIPHY?

Nevíte si rady jak zapojit GIFy do komunikace?

Obraťte se na nás a společně se můžeme domluvit.

Kontaktujte nás >

Rádi se vám budeme věnovat.

 

Zdroje:

www.timeforworkshop.cz
www.giphy.com
www.mytimi.cz