Kristýna Šťastná

Jak obohatit vaše newslettery?

Newslettery jsou jedním z nejvíce podceňovaným marketingovým nástrojem. A přece se stále řadí mezi špičku ve statistikách prodejů nejen u našich klientů.

Jak ale zajistit, že váš newsletter budou všichni sledující rádi číst?

To vás rádi naučíme!

Co je vlastně ten newsletter?

Newsletter je anglický termín označující elektronický zpravodaj.
Určitě ale tu newslettery nejsou pro to, abyste pouze své zákazníky informovali o změnách ve vaší firmě a novinkách.
Jedná se o marketingový nástroj, který se rozesílá pomocí e-mailu ve formátu HTML. Nemusíte ale být HTML znalec, abyste takový newsletter mohli odesílat.

Na českém, ale i světovém trhu naleznete desítky, možná stovky nástrojů pro plánování rozesílek. Mezi ty nejznámější určitě patří mailchimp.cz, smartemailing.cz nebo třeba ecomail.cz. V základu každý z těchto providerů nabízí to samé, liší se ovšem v pokročilých nástrojích jako je například automatizace nebo smartkampaně. Je tedy pouze na vás, kterého providera zvolíte.

Jak obohatit newslettery - INNOIT

 

Jak ale připravit newsletter tak, aby zaujal?

Čím ho obohatit a odlišit od ostatních? Čtěte dál, pomůžeme vám, aby vaše newslettery měly lepší statistiky.

Přizpůsobte newsletter vašemu brandu

Každý e-mailový provider nabízí hned několik možných šablon pro tvorbu newsletteru. Samozřejmě není nic proti ničemu využít šablonu. Zkuste si ji ale přizpůsobit pomocí barev bloků, hlavičky a patičky. Pokaždé, když váš zákazník otevře newsletter, měl by si okamžitě umět spojit newsletter s vaší značkou.

V jednotnosti je síla

Vytvořte si jednu až dvě šablony, které budete používat pro vaše rozesílky. Tyto šablony by měly obsahovat veškeré možné návrhy jednotlivých sekcí newsletteru.
Zkuste si například nastylovat tyto bloky:

  • hlavička newsletteru
  • úvodní banner
  • text s obrázkem vlevo nebo vpravo
  • 2-3 sloupce s obrázky a texty
  • detail produktu
  • tlačítka
  • primární
  • sekundární
  • nadpisy
  • text - font, výška, řez, řádkování, zarovnání
  • patička newsletteru, včetně odkazů na vaše sociální sítě
     

Nezapomeňte přizpůsobit newsletter dark modu!

Věděli jste, že čím dál více uživatelů využívá na mobilních zařízení Dark mode? Pokud chcete newsletter maximálně přizpůsobit, myslete na to při tvoření newsletteru.
Na co přesně? To jsme vám popsali v našem článku.

Jak přizpůsobit newsletter pro darkmode? >  

Vytvořte originální rámečky obrázkům

Do newsletteru nemusíte nahrávat pouze čtvercové nebo obdélníkové vizuály. Navrhněte si graficky různé rámečky například ve Photoshopu nebo v Canva a vkládejte do newsletteru takto upravené obrázky. Newsletter tím ozvláštníte a posunete zase na vyšší level.

Nezapomeňte na rozdělovače obsahu

Není nic horšího než newsletter, který působí jako pouhý blok textu a obsahu. Rozbijte toto rutinní rozložení a navrhněte si také rozdělovač. Může se jednat pouze o vodorovnou linku nebo o linku s logem vaší firmy. V každém případě by se mělo jednat o doplňkovou grafiku, která by neměla poutat moc pozornosti. Zvolte tedy jednoduchý design s průhledným pozadím. Proč právě průhledné pozadí? O tom se dozvíte v našem článku Zásady psaní newsletteru pro darkmode.

Rozdělte text, nepište dlouhé odstavce

Jaký text zaujme? Ten, který snadno přelétnete očima a víte vše. Dlouhé odstavce odrazují od čtení, raději se zaměřte na kratší a údernější texty, které zaujmou a nebudou uživatele obtěžovat. Méně je více, proto využívejte nadpisů a normálního textu používejte rozumně.

Jak obohatit newslettery - INNOIT

 

 

Shrnutí

Nezanedbávejte prodejní potenciál newsletterů a zaměřte se na jejich vylepšení. Graficky zajímavé newslettery s hodnotným obsahem nebudou působit jako spam a vaši sledující se na ně vždy budou těšit. 

 

Že se v tom stále ještě nevyznáte?

Potřebujete pomoc od někoho,
kdo má newslettery v malíčku?

Od toho jsme tu my!

Nás to dokonce baví!

Kontaktujte nás, rádi se vám budeme věnovat.

Kontakty >

 

Zdroje:

www.shoptet.cz
www.strafelda.cz
www.smartemailing.cz