Chcete rychle a efektivně představit nový produkt nebo službu? Nebo třeba zvýšit návštěvnost vašeho webu během specifické kampaně?
Pak by vás mohlo zajímat webové řešení, které se nazývá microsite. Pojďme si společně prozkoumat, co to microsite je a jaké výhody může přinést.
Microsite - malý web s velkým dopadem
Microsite, neboli mikroweb, je specializovaný, samostatný web, který slouží k prezentaci konkrétního produktu, služby, kampaně nebo události. Zpravidla se jedná o jednostránkovou webovou prezentaci, která obsahuje ty nejdůležitější informace.
Proč mít microsite?
Protože kdo není vidět - neprodává.
V dnešní digitální době je téměř nezbytné mít kvalitní online prezentaci.
Určitě to také znáte. Potřebujete najít kadeřnictví ve vašem okolí? Již málokdo v dnešní době vyrazí na pěší průzkum okolí. Většina z nás napíše do vyhledávače pár klíčových slov a orientuje se podle několika horních výsledků vyhledávání.
Ne každý ale potřebuje rozsáhlé a komplexní webové stránky. Pro mnoho malých firem a freelancerů může být ideálním řešením webová vizitka - microsite.
S tvorbou microsite
vám rádi pomůžeme.
Pomocná ruka pro vás
Zanechte nám tu svůj kontakt a my se vám ozveme.
Webová vizitka je ideální pro:
- Malé firmy a startupy
- s omezeným rozpočtem, které potřebují základní online prezentaci
- které klasické webové stránky nevyužijí, protože pro ně nemají dostatečný obsah
například: kadeřnictví, opravna obuvi, online kurzy, fitness trenéři, drobní výrobci aj.
- Nové produkty nebo služby
- Prezentace nových nabídek v samostatném webovém prostředí
například: prezentace nové verze softwaru, nového modelu automobilu, autorské čtení aj.
- Prezentace nových nabídek v samostatném webovém prostředí
- Freelancery a nezávislé profesionály
- Pro prezentaci vašich dovedností a služeb
například: portfolio grafika či architekta, reference programátora, ukázky textů autora aj.
- Pro prezentaci vašich dovedností a služeb
- Prezentaci produktů nebo kampaní
- Pro propagaci konkrétního produktu, služby nebo kampaně
například: sezónní slevová akce, výzva k podpoře projektu, registrace na akci , výroční kampaň aj.
- Pro propagaci konkrétního produktu, služby nebo kampaně
- Dočasné projekty
- Pro krátkodobé projekty, které nevyžadují plnohodnotné webové stránky
například: svatební program, informace pro hosty, festivalový program, rezervace vstupenek aj.
- Pro krátkodobé projekty, které nevyžadují plnohodnotné webové stránky
Jak poznat, že je microsite "Ta pravá"?
Jako vždy ani v IT světě není nic černobílé.
Představme si tedy hlavní plusy a mínusy webové vizitky.
Výhody
- Zvýšené konverze
Jasný cíl a jednoduchá struktura vedou k vyššímu počtu konverzí - poptávek, objednávek, přihlášek.
- Lepší uživatelská zkušenost (UX)
Minimální rozptylování uživatele nepodstatnými informacemi a rychlé načítání.
- Všestranné využití
Lze použít pro různé marketingové účely - launch produktu, sezónní kampaň, výroční web.
Nevýhody
- Omezený obsah
Méně prostoru pro detailní informace.
- Možný duplicitní obsah
Je potřeba pečlivě nastavit SEO, aby se web vyhnul penalizaci ze strany vyhledávačů.
- Méně organického dosahu
Microsite může mít nižší organický dosah než plnohodnotný hlavní web.
Design nebo funkčnost?
Design microsite by měl být jednoduchý, intuitivní a odpovídat celkovému stylu značky.
Prioritou by však měla být vždy jeho funkčnost a jednoduché intuitivní ovládání pro uživatele. Ideálně tedy kombinace uživatelsky přívětivého ovládání a originální grafiky.
Podívejte se na některé microsite z našeho portfolia.
Máte už klasický web?
Místo microsite využijte landing page
Zatímco microsite je samostatně fungující mikroweb, landing page je jedna jedinečná vstupní stránka na rozsáhlejším domovském webu.-
Landing page
- Je součástí „domovského“ webu a sdílí s ním často název domény.
- Rozsahem má pouze 1 stránku.
- Může, ale nemusí být viditelná v menu a navigaci domovského webu.
- Poskytuje menší manévrovací prostor pro kreativitu.
- Měla by respektovat brand a navazovat na domovský web.
-
Microsite
- Funguje nezávisle na domovském webu a může mít zcela jiný název domény.
- Rozsahem má 1 a více stránek.
- Není viditelná v menu domovského webu, ten na ni ale může odkazovat.
- Je vhodná pro kreativitu a experimenty. Nemusí stylově navazovat na domovské webové stránky.
- Funguje samostatně.
Shrnutí:
Koho vyhledávač nenajde, jako by nebyl. Nenechávejte zvítězit konkurenci jen proto, že má svou webovou vizitku a vaši zákazníci ji uvidí ve výsledcích vyhledávání.
- V případě, že pro svou službu nepotřebujete velký obsáhlý web, bohatě vám postačí právě microsite.
- Pokud už svůj hlavní web máte, bude pro vás pravděpodobně vhodnější landing page.
Sečteno, podtrženo - díky své vlastní microsite můžete jedině získat.
Představte si, jak by mohla microsite posunout vaše podnikání vpřed.
Líbí se vám tato představa?
Pomůžeme vám ji proměnit ve skutečnost.