Kristýna Šťastná a Judita Kabzanová

Czech Online Expo 2023

Jako každý rok, i letos jsme vyrazili na veletrh pro e-shopaře, ale i další specialisty v oboru online světa. Czech Online Expo jsme navšítili již poněkolikáté a vždy odcházíme plní zážitků a podnětů k vylepšení. Jaké přednášky jsme si letos vybrali, které s námi rezonovaly a co jsme si z Czech Online Expo odnesli?

O všechny informace se s vámi rádi podělíme.

Czech Online Expo je největší český e-commerce & on-line business veletrh s tematickými konferencemi. Konal se v pražském PVA Expo Letňany. Expo je každoročně rozčleněno do několika Summitů a Barcampů.

Pro vlastníky e-shopů a agentury spravující e-shopy jsou připraveny desítky vystavovatelů. Můžete zde načerpat informace o všem, co souvisí s provozem internetového obchodu. Od obalových materiálů, přes doručovací služby až po firmy nabízející různé online i offline služby pro e-shopy.

Každá dobrá digitální agentura vždy sleduje novinky v online marketingu, protože celý svět e-commerce se neustále vyvíjí. Nejvíce nás tentokrát zajímaly novinky u našich partnerů z oblasti emailingové komunikace. Mnoho vystavovatelů letos vsadilo na nabídku kvalitní kávy, takže při každé přednášce se vůně lahodného nápoje rozlévala z různě obrandovaných kelímků po celé hale. Mezi přednáškami, po cestě na další kafíčko, jsme posbírali hned několik letáčků od firem, které nabízejí zajímavé produkty a radi bychom je poznali blíže.

Czech Online Expo - INNOIT

 

 

 

Letošní Czech Online Expo se neslo v duchu

budování brandu a umělé inteligence,

ale také dobré kávy, inspirace a nových podnětů k vylepšení. A co jsme si z přednášek odnesli?

 

 

 

O 24 % více opakovaných nákupů

přednáška od Martina Jereše

Proč po nákupu přesměrovat vaše zákazníky na sledovací stránku přepravce, když můžete využít váš prostor a nadále komunikovat se zákazníkem na vašem webu?

Stačí 6 e-mailů a Track & Trace stránka:

  • Postavte se do role svého zákazníka a otestujte možné scénáře
  • Nepřenechávejte finální marketing na přepravci, vždy zákazníka přesměrujte zpět na svůj web

Potřebujte tyto body e-mailingového scénáře:

  1. Potvrzení a poděkování za objednávku
  2. Track & Trace stránka
  3. Zásilka předána dopravci
  4. Dnes doručujeme
  5. Zásilka v prodlení
  6. Problém na straně přepravce
  7. Doručeno + žádost o hodnocení
56 % lidí věří, že brandy o ně ztratí zájem hned po nákupu.
Czech Online Expo - INNOIT

 

Jak budovat brand?

přednáška od Kataríny Šurčové

​Nejdůležitější body pro budování brandu:

  • Standard je nadstandard 
  • Unikátnost místo uniformity
  • Budování značky pro všech šest smyslů
  • Důraz na zákaznickou zkušenost
  • Pokud chcete přesvědčit, nespoléhejte se na logiku, místo toho vzbuďte zájem

Klíčové prvky důvěryhodnosti brandu:

  • reference
  • digitální mediální stopa
  • příběh značky
  • know-how
  • kontakty
Ve světě, kde můžete být kýmkoliv, buďte sámi sebou.

Marketing pro střední firmy

přednáška od Milana Třísky

Aneb co je špatně? Váš produkt!

  • Starejte se o své zákazníky ještě dřív, než budou vašimi zákazníky
  • Klíčové je získat důvěru zákazníka včas
  • Nikdo netouží po vašem produktu. 90 % lidí neví, že si váš produkt koupí, protože nejsou připraveni nakoupit
  • Kdy zákazník nakupuje? Ve chvíli, kdy cítí potřebu, zná řešení a má odhodlání problém řešit.

Jak vyvolat potřebu koupi?

  • Poznejte zákazníka a mějte s ním trpělivost
  • Zjistěte reálnou potřebu a "nahoďte udičku"
  • Budujte databázi a podporujte důvěru v produkt
  • Když vám zákazník dá telefonní číslo, je otevřen hovoru - využijte to.
  • Kdy představit řešení zákazníkova problému? Opakovaně a dlouhodobě.
Neprodávejte všem a nevzdávejte to!

 

Jak důležitý je příběh značky

přednáška od Magdaleny Bischofové

Nevytvářejte příběh značky až po tom, co máte produkty.

Jak příběh prodat?

  • Zaměřte se na emoce
  • Nezapomeňte na pozitivní podněcování
  • Poraďte, přispívejte, pomožte
  • Každodenně precizně servírujte svůj příběh

Zamyslete se nad...

  • Lidé nekupují značku, ale příběh samotný?
  • Proč firma vznikla? Jaké má hodnoty?
  • Zákazníci chtějí žít váš příběh. Chtějí se s ním ztotožnit.
Příběh značky nevytváříte, on už je!
Czech Online Expo - INNOIT

 

 

 

Shrnutí

Opakování je matka moudrosti. Znovu jsme se přesvědčili, že budování brandu je pro výsledný prodej klíčové. Platí to pro každou značku, firmu, podnikatele. V době, kdy vlastní e-shop je zcela běžná věc a s online službami se doslova roztrhl příslovečný pytel, je nejvyšší čas přemýšlet nad tím, jak se od konkurence výrazně a dlouhodobě odlišit. Jak jen zaujmout potenciální klienty? Prodávat produkt totiž neznamená pouze prodávat službu nebo samotný produkt. Produkt je totiž lidmi vnímán jako kompletní customer experience

Náš tým si letošní COE opravdu užil. Během veletrhu jsme se zamýšleli nad tím, jak jednotliví vystavovatelé přitahují ke svým stánkům pozornost. Některé stánky totiž zely prázdnotou a u jiných se pro změnu stála fronta. Dobrá káva byla jistě velkým tahnounem, ale pozornost přitahovaly i jiné nápoje a drobné pohoštění.

I při osobním kontaktu je potřeba myslet na váš brand.

Například dva stánky poskytovatelů emailingových služeb, které byly hned naproti sobě, lákaly na dvě rozdílné věci. U stánku Smartemailingu jsme se stavili na kafe a u stánku Ecomailu zase na poobědové pivečko. Jak to na vás působí?

  • Ecomail je progresivní, pohodová a mladistvá skupina, která svým potenciálním klientům dala ke konverzaci pivečko v trvanlivém plastovém kelímku, který jsme pak viděli u jiných návštěvníků na zastávce MHD. U této firmy vidíme jasné cílení na mladší návštěvníhy veletrhu. Zároveň vnímáme jako skvělý marketingový tah tyto brandované ekologické plastové kelímky, které si návštěvníci mohou odnést domů a použít je pak na jiných akcích, protože čepování piva do těchto kelímků je stále populárnější. Potenciální klient dostal dárek a navíc bude mít brand stále na očích. 
  • Součástí expozice Smartemailingu byl také kavárenský koutek, ve kterém jsme dostali velice dobrou kávu. Tento tah působil více profesionálně, střídmě a oslovil opravdu masu návštěvníků. Přestože na veletrhu oslovil více lidí, neměl ale tento způsob, v porovnání s Ecomailem, dlouhodobější přínos v rámci budování brandu. I příští rok se rádi stavíme na kávu, ale doma nebudeme mít žádný hezký kelímek nebo hrneček, který by nám připomínal připomínal tento veletrh a konkrétní firmu. 

 

Co byste například vymysleli pro váš hypotetický stánek vy?

Je ten správný čas pro budování brandu?

I na tyto otázky pro vás můžeme naleznout odpovědi.

Kontaktujte nás >

Rádi se s vámi sejdeme.